Experiments científics a 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO han iniciat el treball per projectes realitzant diferents experiments científics. Partint dels seus coneixements previs i seguint la metodologia científica, els alumnes han experimentat amb la densitat d’alguns objectes sòlids i líquids.

Han relacionat la densitat dels objectes i dels líquids amb la flotabilitat i han fet diversos experiments per respondre la pregunta inicial: “Per què és més fàcil surar a les aigües del mar Mort que a les aigües del mar Mediterrani?” Per tal de seguir el mètode científic s’ha formulat diferents hipòtesis de treball per poder entendre el concepte de densitat. Per fer-ho, els alumnes s’han distribuït en grups d’experts i han realitzat diversos experiments: gota d’oli, arc de Sant Martí, aigua de colors, semàfor de dissolucions i gots de densitat.

Una vegada finalitzats els experiments, els nois i noies han arribat a unes conclusions i han comprovat si la seva hipòtesis de partida era correcta.

Podeu veure algunes fotografies dels experiments, on alumnes i professors ens hem posat en la pell d’autèntics científics.