En Lucho Suaya serà un dels representants de Catalunya a les Olimpíades de Filosofia que es celebraran a Múrcia

luchofiloEl dimecres 1 de març a la tarda va tenir lloc a la Facultat de Filosofia de UB la IV Olimpíada de Filosofia de Catalunya, allà el Lucho Suaya (2n de Batxilerat 2) i el Juan López (2n de Batxillerat 5) van fer una dissertació filosòfica per escrit contestant a la pregunta: La tecnologia ens pot arribar a fer perdre la nostra identitat humana?

D’entre les 75 dissertacions presentades per alumnes de batxillerat d’instituts de secundària de tot Catalunya, un jurat, format per cinc professors de filosofia, va escollir les 4 millors dissertacions, entre les quals es trobava la dissertació del Lucho.

Dissabte dia 4 de març, en un acte celebrat a l’auditori del CCCB, i després de una taula rodona en la qual es discutia el tema, els alumnes finalistes han defensat la seva tesis davant del públic assistent i d’un tribunal composat per la directora de debats del CCCB i dues professores de filosofia, una de la UB i l’altra de la UAB.

Després d’una deliberació, el jurat ha decidit que Lucho seria un dels dos alumnes encarregats de representar a Catalunya a l’Olimpíada de Filosofia que es celebrarà els dies 5 i 6 de maig a la ciutat de Múrcia.

Així doncs, he de dir que Lucho Suaya ha sigut un dels dos guanyadors de la Olimpíada de Filosofia a Catalunya i que ha sigut escollit per representar a Catalunya a la Olimpíada de Filosofia d’Espanya.

Tot l’acte ha sigut gravat pel CCCB, a més a més, Tv3 n’ha fet ressenya de l’esdeveniment amb una entrevista a l’organitzadora i unes entrevistes als alumnes guanyadors en la categoria de dilema moral de 4t d’ESO i a la dissertació filosòfica de batxillerat.

Una vegada més felicitar a Lucho per la seva magnifica reflexió i per la molt bona defensa que ha fet davant del tribunal.

Domingo Cabezas – Professor de Filosofia

El reportatge sobre les Olimpíades de Filosofia apareix al minut 28.