Tutoria entre iguals – 1r i 3r d’ESO

Des de començament de curs estem realitzant una sèrie d’activitats per aplicar el programa “Tutoria entre iguals” amb l’alumnat de 1r i 3r d’ESO.

Aquest programa té com a principals objectius prevenir l’assetjament escolar, millorar la convivència al centre i donar eines als nois i noies per a que siguin més competents en els àmbits social i personal.

Consisteix en què nois i noies de 3r d’ESO facin de tutors i tutores dels nois i noies de 1r d’ESO. Es basa en el fet que les relacions entre iguals faciliten la comunicació de problemes i situacions negatives que potser mai podríem detectar els adults, i per les quals, en molts casos, es pot trobar solucions més efectives sense necessitat de sancions.

Durant les primeres setmanes d’octubre l’alumnat va fer uns tallers informatius i formatius (2h a 3r d’ESO i 1h a 1r d’ESO), les professores responsables en col·laboració amb les tutores han fet les parelles i el dia 29 de novembre a la tarda es va fer la primera activitat de coneixement de les parelles.

Volem expressar-vos la nostra satisfacció per aquesta primera trobada, tant els grans com els petits estaven molt nerviosos, però la sessió es va desenvolupar amb molta tranquil·litat i per ara sembla que tothom està molt content amb la seva parella.

Veure les fotos de dilluns passat