TINTIN al Maragall – 2n batx

(veure les imatges)

Si fas una deriva per el cor de l’ Eixample dret de Barcelona i caus al carrer d’Enric Granados cantonada Provença no oblidis de donar una ullada i mirar la façana de l’Institut Poeta Maragall. Pots tenir sorpreses molt agradables. Els alumnes del Batxillerat Artístic del centre de la ma del professorat del Batxillerat Artístic i, especialment, de  l’assignatura Tècniques d’Expressió Graficoplàstica fan Art al Carrer pintant amb guix la façana amb motius relacionats amb la creativitat i l’art.  La façana, de pedra pissarra negra, es converteix en suport d’art efímer i serveix per desenvolupar projectes iniciats dins l’ aula permetent que la gent del barri i dels passejants en gaudeixin.

Aquesta vegada s’ha fet un homenatge als 90 anys de la primera publicació de Tintin. Les pedres s’han transformat en vinyetes i aquestes han sortit del marc del paper imprès. Com finestres ens conviden a entrar dins de cadascuna i formar part de la historieta. Res més emocionant que trobar nos els personatges d’Hergé a la nostra mida,  mirar-los cara a cara i, fins i tot, fer nos una selfie amb ells. La creativitat no té límits. Gaudir del procés creatiu, sigui quin sigui el medi que s’hagi fet servir i compartir-lo, és un dels plaers de l’artista.

L’alumnat ha reproduït les imatges a escala gegant i, per a respectar el concepte de “línia clara” típic del còmic francobelga, han esborrat els traços deixant que la pissarra negra del suport agafi el protagonisme del característic dibuix d’Hergé.

Us convidem que de tan en tan mireu @insmaragall a Instagram, twiter i Facebook i gaudireu de l’ #artalcarrer dels alumnes de #batxilleratartísic #insmaragall i gaudireu dels projectes que es fan.

Val la pena.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *