Taller Storytelling – 2n ESO

Taller Storytelling: Snow White amb perspectiva de gènere i d’igualtat

El passat divendres 4 de març els alumnes de 2n d’ESO van assistir al taller de Storytelling de la Snow White. Va venir una actriu a classe i va interpretar els personatges principals del conte de la Blancaneus però amb una perspectiva de gènere i d’igualtat.

Aquest conte va ser publicat per primera vegada el 1812 i des de llavors s’ha tingut com un referent, perpetuant així unes idees pròpies d’un altre segle i uns comportaments heretats del patriarcat.

Per això, els alumnes van escoltar una versió moderna d’aquest conte partint de qüestionar els estereotips dels contes tradicionals i donar-los la volta, fent-los reflexionar i interactuar amb la història.

Alguns canvis interessants d’aquesta versió són el canvi del mirall per les xarxes socials que, avui en dia, sembla que funcionen com un reflex per mesurar la “bellesa” i per validar-se socialment, l’actitud empoderada de la Blancaneus que es nega a fer les tasques de la llar tota sola pel simple fet de ser dona, o la importància de respectar tot ésser humà, que queda fulminat quan el príncep s’aprofita i besa la princesa quan aquesta està dormida i, per tant, no és conscient i no ho ha consentit.

L’objectiu d’aquest taller és ajudar-los a construir diferents models i generar un debat sobre aquests temes on es promogui l’esperit crític i el qüestionament dels estereotips tradicionals.

oznor
cof