Taller Morandi (La Pedrera) – Dibuix Artístic Batxillerat

Taller Morandi . Ressonància infinita.
La Pedrera – Casa Milà
Amb els alumnes de Dibuix Artístic S3-S4

Per preparar aquesta pràctica s’ha establert un diàleg entre els educadors de museu i els educadors artístics . Fruit d’unes converses sobre la llum i l’art de Morandi i de com expressar la subjectivitat del que veu , del que mostra, i del que rep la lliçó artística, ha sorgit aquesta proposta.

Morandi va fer una recerca personal que transcendia el temps: fruit dels registres de la llum i la presència dels objectes, fa que la seva lectura que volem mostrar, sigui una de moltes, però una, entre totes que podem viure en aquest moment precís.

El significat que podem trobar a dins de la nostra ressonància, és un element actual i etern a l’hora. D’aquesta manera, fem viu aquest diàleg plàstic amb el seu treball. No tenim registre de la transparència ni el reflex: treballarem el color , to i saturacions d’uns objectes trobats i creats per a l’ocasió. Això, pensem, pot fer esdevenir un fenòmen interpretatiu i a l’hora desencadenant de noves mirades.

Amb aquest esperit hem anar a visitar l’Exposició de Morandi i els nostres alumnes han realitzat una petita, però molt interessant pràctica que els educadors hem preparat a patir del visionat d’obres.

El resultat de les seves obres el veurem aviat.

Professors:

Olga Pérez