Els alumnes de Projecte de comissariat d’Exposicions 1r Batx visiten l’MNAC

“Els alumnes de l’optativa Projecte de Comissariat d’Exposicions (1r Batx) han fet una visita al Museu Nacional d’Art de Catalunya per veure tot el treball i la logística que hi ha darrere de les exposicions i la col·lecció d’un gran museu.

Van tenir el luxe de fer una visita guiada a l’exposició “Anglada Camarasa. L’arxiu premeditat”, recentment inaugurada, de la mà del comissari Eduard Vallès, que els va acompanyar detallant el concepte de l’exposició i la seva museografia, posant l’accent en les decisions de disseny preses, així com els condicionants tècnics, logístics, sostenibles o econòmics.

A continuació, els alumnes van fer una visita guiada a les reserves del MNAC de mà de l’Anna, una de les educadores del museu, on van poder veure totes les obres que en formen part de la col·lecció que actualment no es troben en exposició. Fent un recorregut per diferents espais, l’alumnat va poder veure la magnitud de la col·lecció del museu, a través d’obres de gran i petit format, d’escultura, pintura, elements urbans… i van conèixer una mica més sobre els requisits de conservació i catalogació de les obres i tots els professionals que treballen darrere de la preservació del patrimoni artístic i cultural.

#MuseuNacionaldartdeCatalunya  #AngladaCamarasa