Diari de Barri. Projecte de fotografia als Instituts.

Veure el DIARI DE BARRI de l’institut Poeta Maragall

Veure les imatges

Aquest ha estat el tancament i exposició al MNAC del PROJECTE FOTOGRÀFIC desenvolupat a l’optativa de 4t d’ESO de Visual i Plàstica, a partir de l’exposició d’Oriol Maspons “LA FOTOGRAFIA ÚTIL”, amb col·laboració amb el MNAC.

Arran de l’exposició al MNAC:”Oriol Maspons:La fotografia útil”, hem realitzat un projecte transversal de fotografia amb alumnes de  4t d’ESO , entorn el fet fotogràfic.

La voluntat d’aquest projecte ha estat incentivar els i les adolescents en la seva recerca vital amb ulls de professionals de la fotografia. Per mitjà de la reflexió i de les seves imatges, han fet de ‘’documentalistes’’ dels seus entorns immediats, amb la voluntat de descriure les seves realitats, interessos, vivències, records, fent de la càmera una eina de recerca i observació, per acabar confeccionant amb les fotografies seleccionades una publicació impresa, una revista.

En el decurs del projecte vam organitzar grups de treball per abordar temàtiques diferenciades i relacionades amb l’entorn i realitats dels i de les participants, com el barri, la gent, la història, els costums, la quotidianitat.

La capacitat de les imatges d’explicar històries els ha permèes empatitzar, alhora que ser creatius i actors dels seus projectes, l’acte fotogràfic els ha forçat a observar més, a tenir cura de conceptes tècnics i visuals, en resum a detenir-se i integrar més i millor la seva capacitat de mirar, fotografiar i explicar, per tant revalorant la fotografia i l’ús que en fan.

Aquests DIARIs de BARRIS han estat presentats i entregats als instituts en un acte conjunt al MNAC, on es van trobar alumnes, mestres i pares dels diferents centres amb els responsables del museu. Aquest acte els va permetre explicar i compartir les seves experiències envers el projecte, com també veure el treball dels altres centres alhora que comprendre l’abast del treball, i visitar breument l’obra de Maspons, exposada a les sales.