El Maragall guanya el carrer

maragallguanyacarrer1

Per un dia, l’educació pública surt de les aules!

L’Institut Poeta Maragall, un centre d’ESO i batxillerat situat a l’Eixample de Barcelona amb quasi 90 anys d’història, ha decidit sortir al carrer. El dia 8 de març, un dia abans de la jornada de portes obertes del centre, l’institut ocuparà el carrer Provença durant tot el matí amb estands, un escenari i classes al carrer per mostrar al barri totes les activitats i projectes que es duen a terme normalment de portes cap endins. Tot conduït pels mateixos alumnes i dirigit, també, als veïns i vianants. D’aquesta manera, el centre vol reivindicar la qualitat de l’educació pública i l’obertura de les institucions educatives al barri on es troben. Guanyar el carrer, recuperar l’espai públic per fer-hi visible la creativitat i la riquesa d’allò que normalment queda tancat dins la institució.

Durant la jornada, que se celebra en el marc del dia de la dona, s’inaugurarà també l’exposició “Altaveus per la igualtat”, elaborada per l’alumnat de 4t d’ESO com a projecte d’aprenentatge servei. L’objectiu de l’exposició és sensibilitzar els joves contra els estereotips i la violència de gènere.

El Maragall és un institut públic que es caracteritza per la diversitat de propostes educatives ja que s’hi imparteix l’ESO i totes les modalitats del batxillerat, així com per un treball continuat en l’atenció respectuosa i individualitzada de l’alumnat