Visita al Parc científic de la UB : «Investigant amb cèl·lules i gens»

Els alumnes de 1r de batxillerat de Biologia han visitat les instal·lacions del Parc científic de Barcelona i han fet una practica en un dels seus laboratoris en el que han pogut treballar igual que es fa en els laboratoris de recerca científica.
L’objectiu de la pràctica ha estat trobar un medicament que anés bé per a tractar a les persones que pateixen diabetis tipus II o diabetis mellitus i /o obesitat.
Els laboratoris d’investigació es centren a entendre quins factors són els causants de les malalties humanes, com afecten aquestes malalties al funcionament de les cèl·lules i en descobrir nous fàrmacs.
L’experiment que han fet els alumnes ha estat trobar quins dels compostos sintetitzats en el laboratori poden servir per normalitzar els nivells de glucosa en sang de les persones afectades per aquesta malaltia. Per tant trobar un fàrmac que pugui ajudar a curar la diabetis. Malauradament en la diabetis intervenen molts factors i amb un sol fàrmac no es pot arribar a curar. En la recerca científica també
intervenen molts factors que poden fer variar els resultats i cal repetir moltes vegades els experiments per poder validar aquests resultats. Avui els alumnes han après això i molt més.

Podeu trobar més fotos AQUÍ.