Itinerari geològic Figaró – Montmany

Els alumnes de Geologia i Ciències ambientals de 1r i 2n de Batxillerat han fet un dels itineraris clàssics  en Geologia que és el que va del Figaró fins als cingles de Bertí. Els nostres alumnes han fet la part de l’itinerari que comença amb els materials del Paleozoic o era primària de fa uns 550 milions d’anys fins al triàsic inferior fa 250 milions d’anys ja a l’era secundària o mesozoic. El camí comença just al costat de l’estació del Figaró on hem observat un dic que travessa tots els materials de l’era primària. A continuació hem anat viatjant en el temps i al llarg de la història geològica de la zona fins arribar al Mesozoic just quan els primers dinosaures començaven a poblar la Terra. Al llarg de l’itinerari hem pogut observar roques de diferents tipus (pòrfirs, pissarres, gresos, argiles, calcàries, guixos, etc). En quan ha tectònica han pogut identificar diferents tipus de plecs, falles i esquerdes. També hem pogut estudiar l’estratigrafia de la zona. En els estrats de l’era secundària hem vist un antic delta ben encimbellat a més d’observar un paleocanal, llera d’un antic riu que fluïa per aquells indrets. Tot i més, en un dia assolellat i esplèndid que ens ha permès gaudir de la visió del típic relleu «en cuesta» que caracteritza els cingles de Bertí.

Podeu veure més FOTOS AQUÍ.