Els microscopis de l’INS Les Corts ja són a Casamance, Senegal

Aquesta és la història d’uns microscopis que van sortir de l’INS Les Corts el mes de febrer de 2018. El seu destí era el Collège Joseph Fayer, escola de primària i secundària de la localitat de Oussouye, a la regió de Casamance. Es tracta d’una regió situada al sud del Senegal, de clima subtropical, aïllada de les zones més actives del nord del país, i que ha patit un fort enfrontament civil en les darreres dècades. Però sobretot Casamance pateix una forta limitació material i tecnològica per exercir un dels principals motors del desenvolupament humà, l’ensenyament. Els cinc microscopis que van arribar a l’institut són ELS ÚNICS DE LA REGIÓ. El director del centre els custodia en el seu despatx, s’ha elaborat un pla de treball per a que durant el proper curs acadèmic, alumnes i professors/es de ciències naturals de tota la regió hi puguin anar a treballar. En l’institut de Casamance estan molt agraïts per aquesta col·laboració. Ja ho van posar de manifest amb els vídeos que es van intercanviar alumnes del seu centre amb alumnes de l’INS Les Corts de 2n ESO que han cursat Francès durant el curs 17-18. Esperem que col·laboracions com aquesta continuïn sobresurtin com exemples dels principis que han de moure el mon al segle XXI.

Xavier Santos

Foto 1: Exemplar d’agama situat en els mur exterior del Collège Joseph Fayer a Oussouye, Casamance, Senegal. Foto: Marcel Costa.

Foto 2: Despatx del director on es custodien els microscopis enviats des del INS Les Corts. Foto: Marcel Costa.

Foto 3: Els microscopis van ser transportats a Casamance per una ONG barcelonina. Aquesta imatge representa l’inici d’un dia a l’institut on el director, situat en el centre de la imatge, explica a tots els estudiants la recepció dels microscopis i l’agraïment per la col·laboració. Foto: Marcel Costa.