Dia Internacional Contra la Violència de Gènere

Amb motiu de celebració del Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, a l’Institut Les Corts, els i les joves han gaudit d’un dia de visibilització i reflexió vers les violències masclistes.

Aquest any, els i les alumnes de 3r d’ESO, a primera hora del matí, han participat d’una activitat dinamitzada pel punt JIP (Jove, informa’t, participa!) i el punt PIJ (Punt d’Informació Juvenil) del districte. Amb aquesta activitat, els i les alumnes han descobert quines són les violències subtils i invisibles que normalitzem en el dia a dia. A més, després d’aquest exercici han fet grups no-mixtes per tal de reflexionar-hi. Els alumnes han vist com allò que ells no creien que fos una violència, les seves companyes si que ho expressaven com a tal. L’intercanvi d’opinions i experiències ha sigut molt interessant.
A l’hora del pati, l’assemblea de noies de l’institut, autoanomenades “les 17 roses a(r)mades“, han decorat el pati amb motius contra la violència de gènere. Han pensat com decorar el pati, com visibilitzar tot allò que volien expressar, amb cintes liles, amb cartells, frases, etc.

Les noies s’han trobat amb el seu primer conflicte quan uns companys han petat algun globus, però elles mateixes han gestionat el conflicte, experimentant que suposa assenyalar aquelles violències que volem eliminar, i aquells drets que volem guanyar. Cada vegada és més, la necessitat que tenen els i les joves d’organitzar-se i lluitar per l’eliminació de les violències.”

Elena del punt JIP.