Construcció d’un 3 en ratlla, 1r d’ESO Tecnologia

A la matèria de Tecnologia en 1r d’ESO ja hem acabat el primer projecte de construcció. En ell creem un joc amb la seva capsa, treballant diferents tipus de materials: fusta, plàstic i metall.

És un projecte pautat pel professor, on el més important és que els alumnes posin en pràctica el que han après sobre l’ús segur de les eines al taller. És un projecte complet en el qual fem servir eines de protecció, de tall, de subjecció, de perforació i d’abrasió. També unim les peces del projecte amb diferents elements (cargols, claus, cola…) gràcies a eines com els tornavisos, els martells i les barrines. La Mafalda, una alumna de 1r ESO, ens explica una mica més del projecte:

“En aquest projecte de tecnologia estem treballant en grups 4 o 5 persones, la construcció d’un tres en ratlla. Primer vam veure el que havia de mesurar les parts de la capsa i després les vam tallar amb una serra, tot seguit vam llimar-ho. Després vam fer a la base 9 forats units amb línies, dins els forats van unes peces, 3 d’un color i 3 d’un altre. Ho vam enganxar tot amb unes claus, i per tapar els forats vam usar cola blanca. Després vàrem posar una tapa de plàstic, i ja era llest per jugar.”