Aquí Steam

L’alumnat de 2n d’ESO del curs 2019-2020 de l’institut Les Corts ha participat en la primera edició del programa “Aquí STEAM UPC”, amb el Pla d’Acció titulat “Ciència i Tecnologia també Femenines”.

Vàrem començar amb l’activitatSuperinventores, al voltant del 9 de novembre. Buscant informació, preparant un pòster i una exposició oral davant de cada classe sobre un invent.

El dia 27 de novembre vàrem participar en la conferència-taller de la professora Lluïsa Jordi Nebot (Dept. Enginyeria Mecànica ETSEIB-UPC), “Ho tenim tot inventat?”, on vàrem fer que un got s’aguantés sobre un full DIN A5 suportat sobre dos altres gots i també, que diversos clips flotessin sobre l’aigua. Aquí en teniu algunes fotos.

En la segona avaluació vàrem fer una nova recerca d’informació i exposició oral sobre “Dones científiques” i el 12 de febrer la xerrada “L’enginy (in)visible” de la Núria Salan Ballesteros (ESEIAAT -Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial I Audiovisual de Terrassa-, UPC), on vàrem conèixer més dones inventores. En podeu veure imatges, aquí.

Per la nostra participació hem rebut un segell “Aquí STEAM UPC” i unes samarretes molt xules. Mireu que bé ens queden.

Per acabar us deixem l’opinió d’una de les participants,

“Crec que és molt important que cap noia senti pressió per poder estar en una carrera o en una altra, ja que les noies són igual de vàlides per fer aquelles carreres que típicament han estat per nois, si en tenen passió. Les activitats han estat molt bé, les noies que van venir t’expliquen molt bé com ha sigut per a elles fer contribucions científiques, descobriments, invents… i gràcies a xerrades com aquestes les visites en Google d’elles i d’altres dones han augmentat.”

Mireia Sanchez 3r