Bardají ens narra rondalles al cementiri per la Castanyada

En el marc de les celebracions de la Castanyada, Tots Sants i Halloween, l’alumnat de 2n d’ESO va visitar el cementiri de La Romànica, tan proper i tan llunyà alhora.

Des del departament de català vam convidar la Sherezade Bardají, narradora professional, que ens va explicar històries amb la mort com a protagonista. Cada grup va gaudir d’una sessió molt especial en la qual vam escoltar des de rondalles catalanes com La mort enganyada a contes d’arreu del món com la llegenda inuit de la Dona esquelet, passant pel relat gallec de la Santa Companya.

Entre història i història, vam reflexionar sobre com la literatura popular ens ajuda a explicar allò que no comprenem, com la mort, i vam veure que, de vegades, llegendes semblants han nascut de tradicions ben allunyades. Finalment, de la mà de la Loli, la persona que s’encarrega del manteniment del cementiri, vam conèixer detalls d’aquest espai que veiem, sense mirar-lo, cada dia.