Gaudir Gaudí. Instal·lació amb columnes helicoidals

Els alumnes de 4t d’ESO han realitzat una instal·lació a la planta baixa de l’Institut emmarcada dins del projecte GaudiR les formes. S’ha utilitzat una branca -recollida de les deixalles de la poda dels arbres del pati que cada any realitza el nostre jardiner- per penjar unes columnes helicoidals que van ser creades amb paper per alumnes de 3r d’ESO de l’any acadèmic 1019-2020 i que actualment cursen 4t d’ESO. Al llarg de l’inici del 1r trimestre, aquests alumnes han completat la preparació de la branca (acabant de treure l’escorça de les zones més gruixudes, tallant la zona baixa per inserir la branca a la base i aplicant una emprimació amb cera per protegir-la), han seleccionat les columnes i realitzat el cosit amb fils per tal de poder penjar-les de la branca.

S’ha participat en el projecte enfocant-nos en una de les vies d’investigació a la qual Gaudí dedicà molt de temps i esforç. Parlem de la recerca que finalment el va dur a dissenyar les columnes helicoidals (de doble gir) de l’interior de la Sagrada Família. Totes les formes i estructures que Gaudí va utilitzar en la seva arquitectura varen estar inspirades en la natura i concretament, la nau central del Temple representa un bosc format per columnes-arbres. Les columnes que mostrem en aquesta instal·lació també són helicoidals i estan inspirades en la columna Salomònica que Gaudí va estar estudiant com a versió anterior a la definitiva, segons els nombrosos estudis realitzats en maquetes de guix que descriuen el procés que l’arquitecte va seguir per tal d’arribar a la solució definitiva de la columna helicoidal de doble gir que ara podem observar construïda a la Sagrada Família.

Desitgem que us agradi de la mateixa manera que nosaltres gaudim de la seva presència al centre.

Podeu veure més imatges a: Galeria del bloc de Visual i Plàstica: 4t d’ESO, 2020-2021.

Si esteu interessats, podeu obtenir més informació i veure més imatges en els següents enllaços: Galeria d’imatges, 3r ESO, 2019-2020 / Descripció del projecte, 3r ESO. Treball realitzat a altres nivells: Galeria d’imatges, 4t ESO / Galeria d’imatges, 1r ESO. També podeu veure la feina que es va realitzar l’any anterior: Galeria d’imatges, 4t ESO, 2018-2019.

Projecte Gaudir les formes a la nostre web.