Catenàries i escultures reglades

Una de les grans aportacions de l’arquitecte Antoni Gaudí va ser l’estudi de catenàries i funiculars així com el de les superfícies reglades que el van ajudar a construir les estructures i els espais d’obres com les golfes de la Casa Batlló, la Cripta Güell i la Sagrada Família.

Seguint el mateix mètode de treball d’en Gaudí, mitjançant maquetes i escultures, els alumnes de 4t d’ESO de la matèria de projectes de Visual i Plàstica han estat investigant i experimentant amb les catenàries i les formes derivades de les superfícies reglades com els conoides, paraboloides i hiperboloides creant finalment unes obres personals i de gran impacte visual.

Algunes d’elles s’han exposat a la planta baixa del centre.

Alumnes treballant amb catenàries
Escultura reglada