Candela Andújar, tota una campiona

img_1614

Medalla de Bronze! L’enhorabona Candela!:

La Candela Andújar Jiménez, alumna de 1r C de Batxillerat, ha aconseguit, juntament amb l’equip femení de la Selecció Espanyola de Futbol Sub-17, la Medalla de Bronze al Mundial de Futbol, celebrat entre el 26 de setembre i el 21 d’octubre de 2016 a Jordània.

L’equip on juga la Candela va aconseguir el dia 21 d’octubre un merescut tercer lloc a la FIFA U-17 Women’s World Cup Jordan 2016, després de la victòria 4-0 davant la selecció de Veneçuela, en un partit celebrat a l’Amman International Stadium.

El partit inaugural del Mundial va ser l’Espanya-Jordània, on l’equip de la Candela va aconseguir guanyar amb un contundent 6-0 davant de més de 16.000 persones.

img_1641

A més de la Medalla de Bronze, la Selecció Espanyola de Futbol ha aconseguit la Bota d’Or, el Guà d’Or i dues nominacions a la Pilota d’Or, entre les quals, la Candela Andújar ha estat una de les 10 nominades a la Pilota d’Or com a millor jugadora del món. Felicitats!

img_1890

Durant els dies d’estada a Jordània, entre els entrenaments, les reunions d’estratègia, els partits de la Fase de Grups, de Quarts de Final, de Semifinal i del partit pel tercer i quart lloc, encara va poder fer algunes visites turístiques al Mar Mort, a la immortal Petra i a les restes de la ciutat romana de Jerash, sense oblidar el temps d’estudi com alumna de Batxillerat.

La Candela, molt conscient del difícil camí del futbol femení, agraeix que els partits del Mundial s’haguessin retransmès per televisió, però reivindica la necessitat de visibilitzar més el futbol femení i d’aconseguir que en ple segle XXI arribi el merescut reconeixement cap a l’esport femení.

A continuació, els mostrem dos enllaços amb la notícia sobre la Medalla de Bronze aconseguida, la primera publicada per la pàgina web de la FIFA i la segona per la pàgina web de la Selección Española de Fútbol:

copa-mundial-femenina-sub-17-de-la-fifa-jordania-2016-partidos-venezuela-espana-fifa

Selección Española de Fútbol

Un ascens vertiginós:

Ella mateixa reconeixia els primers dies després de rebre el guardó: Encara no he paït ser les terceres millors del món. I és lògic. Ens argumenta que en només dos anys l’ascens ha estat vertiginós, ja que amb el seu equip de la Selecció Espanyola Sub-16 han aconseguit ser campiones del torneig de la UEFA 2015 a Portugal i 2016 a la República Txeca, també han estat segones a la Copa d’Europa 2016 a Bielorússia i, ara, amb la Selecció Espanyola Sub-17 han aconseguit la Medalla de Bronze al Mundial de Futbol 2016 a Jordània.

Els inicis:

La Candela, per qui no ho sàpiga, va començar en el món del futbol de ben joveneta, com a portera de l’equip Barberà-Andalucia de Barberà del Vallès. Va jugar també al Sant Gabriel de Sant Adrià del Besòs i, actualment, juga a l’equip femení de la 2a. Divisió Nacional del Barça, conegut popularment com a Barça B.

A continuació, els mostrem un enllaç a l’entrevista que vam publicar sobre la Candela el juny de 2015 als Fulls Informatius de l’Institut La Romànica dirigits a l’alumnat i famílies.

Entrevista a Candela Andújar Jiménez de juny de 2015

El present:

Estic en el millor moment, ens comenta. Actualment és la número 11 de l’equip del Barça i juga com a extrem esquerra i dret. Acaben d’atorgar-li la categoria Sub-18 de la Selecció Catalana de Futbol, amb la que el novembre de 2016 comença a competir i, novament, competirà amb la Selecció Espanyola Sub-17 de Futbol el mes de desembre de 2016.

img_1640-1

Quan acabi Batxillerat, la Candela voldria estudiar una carrera universitària però, per sobre de tot, vol dedicar-se al futbol professional.

Candela, moltíssimes felicitacions per aquest guardó i molts èxits en la teva carrera com esportista.