L’Institut La Romànica amb les tradicions

L’Institut La Romànica de Barberà del Vallès és un centre educatiu de secundària on es treballa la cultura popular durant tot el curs escolar i de forma transversal i competencial. Tot a través de tres assignatures optatives [oferides a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO] de les quals dues es dediquen a la dansa [diferents branques de la cultura popular] i una altra a la música tradicional [flabiol i tamborí]. Sense oblidar, a més, l’existència de la Colla Bastonera Les Romanes la qual neix del mateix projecte i que ja és un col·lectiu obert a tota la població.

El divendres 13 de desembre, l’alumnat de Cultura Popular va fer dues mostres-actuacions per ensenyar que havien après durant el 1r trimestre d’aquest curs escolar. La primera, al matí, als Entrenaments del CatSkills Campionat d’FP de Catalunya els quals han tingut una de les seves seus al mateix centre educatiu. La segona, a la tarda i oberta a tots els públics, a la Plaça de la Vila de Barberà del Vallès on s’iniciava l’esperada Fira de Santa Llúcia i la inauguració del pessebre. Un acte que ha comptat amb la presència del Ball de Pastorets de l’alumnat de 1r d’ESO, el Ball de Panderos de l’alumnat de 2n d’ESO, el Ball de Bastons de diferents cursos i l’acompanyament musical dels i les flabiolaires de 2n d’ESO.

Un bon final de trimestre i un inici encara millor de les festes nadalenques que marquen un abans i un després en el concepte de Cultura Popular dins l’aula i dins dels centres educatius.

Enhorabona per aquest projecte innovador i ENHORABONA per aquestes i aquests alumnes de l’Institut La Romànica de Barberà del Vallès!

Autoria:

Nota de premsa d’Adrián Ortiz Mera