17è Certamen Minerva (2019)

El passat 16 de maig de 2019 va tenir lloc el 17è certamen Minerva, on es premien els millors treballs de recerca de l’alumnat de Batxillerat dels instituts de Barberà del Vallès i de Badia del Vallès. Enguany, va tenir lloc a l’Auditori de Badia del Vallès a les 16 hores.

Els treballs de recerca premiats de l’Institut La Romànica han estat els següents:

“Las innombradas”:

Treball realitzat per Nuria Baños Sánchez, Cristina Franco Rosillo i Elena Fernández Jiménez, alumnes del Batxillerat Humanístic, i tutoritzat per la professora Maite Martí.

“El nostre objectiu era demostrar l’empoderament femení a partir de la producció d’aquestes autores de la Generació del 27. Així doncs, la hipòtesi del nostre treball es fonamenta en el possible empoderament i rebel·lia que van poder arribar a transmetre en les seves obres les autores de la Generació del 27, Las Sinsombrero. Aquesta rebel·lia va ser fruit de la invisibilització causada pel masclisme de l’època, posteriorment alimentat per la Dictadura Franquista.”

“Comprar, desig o necessitat”:

Treball realitzat per les alumnes Beatriz Herrera Medina i Laura Sánchez Poyato, del Batxillerat Social, i tutoritzat per la professora Verónica Gutiérrez.

“L’Essència, hem pogut comprovar que l’aparença dels anuncis i la metodologia emprada per elaborar-los distorsionen notablement les nostres decisions de consum, així com que el màrqueting, en la seva relació amb la publicitat, és capaç d’idear i perfeccionar estratègies infal·libles per a la seducció i l’estímul dels nostres instints. En aquest sentit, es pot afirmar que la publicitat influencia la nostra capacitat d’elecció i conducta davant la compra, alhora que la societat fonamenta el seu propi mode de vida amb la imposició d’uns estàndards i estigmes que modelen el col·lectiu que la forma.”

El Certamen Minerva, organitzat des del Servei Educatiu del Vallès Occidental VII, reconeix, cada curs, els millors treballs de recerca de l’alumnat de batxillerat dels instituts de la zona educativa de Badia del Vallès i Barberà del Vallès. El seu nom, Minerva, prové del de la deessa romana de la saviesa i les arts, que sovint apareix representada amb un mussol. El seu culte es va relacionar amb el món de l’ensenyament. L’acte és un reconeixement a la bona feina tant de l’alumnat com del professorat dels nostres instituts, a més d’un mitjà per difondre exemples per als companys i companyes que, en el futur, hauran de fer els seus propis treballs. Aquí teniu una fotografia de totes les noies i nois premiats:

L’enhorabona!

Col·laboren en aquest certamen els Serveis Educatius del Vallès Occidental VII, l’Ajuntament de Barberà del Vallès, l’Ajuntament de Badia del Vallès, el Departament d’Ensenyament i Baricentro.

La Colla de Ball de Bastons de l’Institut La Romànica va actuar per a tot el públic assistent.