Jornades al Citilab sobre cóm estructurar i realitzar un Treball de Recerca

Avui dijous i demà divendres, l’alumnat de 1r de batxillerat participa en el Citilab en les jornades JAM-TR, unes activitats i dinàmiques encaminades a preparar l’estructura del Treball de Recerca (TR).

Les JAM-TR són sessions d’inspiració i disseny dels Treballs de Recerca a través de metodologies innovadores i participatives per donar suport a l’alumnat de 1r de batxillerat de Cornellà de Llobregat en el procés de realització dels seus treballs de recerca.

El RIEC ha estat promogut pel Citilab, el laboratori d’innovació social i digital de Cornellà de Llobregat, conjuntament amb el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat V i les coordinacions pedagògiques dels instituts públics de la ciutat.

Els objectius del projecte de Recerca i Innovació Educativa de Ciutat són els següents:

• Col·laborar i acompanyar en la millora de tot el procés de realització dels treballs de recerca: des de la concepció, el disseny de la investigació, l’execució de la recerca, l’extracció de les conclusions i, finalment, la presentació dels resultats i la divulgació de coneixement.
  • Identificar, mobilitzar i visibilitzar, posant en valor el coneixement nou generat per l’alumnat a través de la investigació.
  • Apoderar l’equip docent dels instituts de secundària de la ciutat per la tutorització de treballs de recerca, per tal que adquireixin les competències per aplicar processos d’innovació i recerca oberta, des de l’àmbit local.
  • Incorporar coneixement jove com a model en el procés de realització del mateix treball de recerca.
  • Mobilitzar coneixement de l’ecosistema local tot vinculant-lo a temes d’interès globals (Objectius de Desenvolupament Sostenible).
  • Oferir formació transversal -a tota la comunitat educativa- per tal de millorar les competències pròpies de la recerca, les competències cognitivolingüístiques, les competències informacionals i les competències digitals de l’alumnat de batxillerat.