Intercanvi amb Alemanya 2020: reunió 29 de gener a les 16.30h

A l’atenció de les famílies dels alumnes interessats de 1r i 2n d’ESO (no és obligatori fer alemany per participar a l’intercanvi!).

Per cinquè any, estem preparant l’intercanvi amb un institut de la ciutat de Gütersloh, a l’estat alemany de Rin del Nord-Westfàlia. Els alemanys vindran a conviure amb nosaltres una setmana a l’abril i els de Cornellà anirem cap allà al novembre del curs següent, ja que aquest any treballarem tradicions culturals com Sant Jordi i els mercats de Nadal.

L’intercanvi significa que cada alumne acull a casa com un fill/a més o va a conviure amb una família alemanya, compartint la casa, alguns àpats, i fent activitats amb els professors durant el dia. Tots els alemanys estudien i parlen una mica d’espanyol, a més de l’anglès, que dominen plenament. Alguns, a més, saben altres idiomes per les seves arrels familiars. No cal que els nostres alumnes facin alemany; amb l’anglès poden sobreviure una setmana en aquest viatge.

El preu màxim de l’intercanvi surt per uns 400 € (que poden ser menys en funció del vol). Això inclou els dos avions, els trens (l’aeroport està a una hora de la ciutat on van), i algunes activitats. Com sempre a l’Institut, és sense afany de lucre. Tenim previst que hi vagin dos professors catalans: la Sra. Míriam Carreras, professora d’alemany i anglès, i un altre per determinar. Els alemanys tenen una professora de Cornellà, la Sra. Paula Martínez, molt vinculada a la ciutat (Institut, escoles Ignasi Iglésias, Gaudí, Els Pins, esplai Gavina…).

Per informar i aclarir dubtes, convoquem les famílies interessades a una reunió el proper 29 de gener a les 16.30 h. Explicarem el viatge i la programació de les dues setmanes. Tenim l’experiència dels cursos anteriors, que sempre ha estat un viatge molt enriquidor. És important engegar la maquinària, per saber amb qui comptem, i, sobretot, perquè ara els preus dels avions (Vueling) són baixos. A finals de febrer caldrà ingressar una paga i senyal de reserva. Recordin que els menors d’edat necessiten passaport, o el DNI més permís policial temporal per passar fronteres.

Gràcies per la seva atenció.

Cesc Terrassa, cap d’estudis.