Fronteres educatives: Erasmus+

El curs 2021-2022 el nostre institut va donar el tret de sortida a la seva participació al programa Erasmus+ mitjançant el microconsorci SC4, especialment dedicat a centres que havien participat al programa d’innovació STEAMCat, del qual el nostre centre en va ser part en la seva primera edició.

Durant aquests dos anys i escaig el grup impulsor del nostre centre, format per professorat de matemàtiques i tecnologia, hem tingut l’oportunitat de submergir-nos en experiències educatives a Portugal, Alemanya i Dinamarca, així com de participar en un curs a Islàndia.

El nostres objectius del projecte es poden resumir en els següents punts:

  1. Reforçar l’orientació en STEAM i ampliar el treball en xarxa internacional.
  2. Incrementar metodologies transversals.
  3. Compartir investigació i pràctica reflexiva a la comunitat STEAMcat.
  4. Facilitar formació i intercanvi d’experiències en metodologies innovadores.
  5. Augmentar les vocacions en STEAM, especialment entre dones i contextos desfavorits.
  6. Incentivar l’ús progressiu de la llengua estrangera.
  7. Desenvolupar la creativitat i el pensament crític en relació amb la sostenibilitat.

Així doncs, les visites als centres de Portugal, Alemanya i Dinamarca ens han brindat una perspectiva única de les diferents pràctiques i enfocaments educatius a Europa. Des d’uns sistemes d’ensenyament diferents fins a veure metodologies basades en l’ús avançat de la tecnologia a les aules, cada visita ha proporcionat valuoses idees per millorar la nostra manera de treballar. La realització del curs a Islàndia va ser una experiència enriquidora que ens va permetre submergir-nos en un ambient educatiu més internacional. L’intercanvi d’idees amb educadors de diverses cultures va ampliar la nostra visió sobre l’ensenyament i l’aprenentatge.

Unión Europea - Wikipedia, la enciclopedia libre

La diversitat d’enfocaments pedagògics i la incorporació, per exemple, dels espais exteriors a l’educació van ser aspectes destacats que inspiraran les nostres futures pràctiques educatives. Aquestes experiències que intenten reforçar la nostra xarxa internacional de col·laboració, també han consolidat el nostre compromís amb la millora contínua. Integrant les lliçons apreses al nostre institut, intentem contribuir activament a l’evolució de les metodologies de treball, enriquint l’educació que oferim i preparant els nostres estudiants per a un món cada vegada més globalitzat i dinàmic.

Però no tot és anar a visitar els centres educatius als altres països, també hem hagut de generar evidències de la nostra estada per a que quedi registrat tot allò que hem fet. Per aquest motiu, a l’enllaç Erasmus+ 21/22 trobareu una descripció de les diferents activitats realitzades tant a Portugal (zones de Cristelo i Mangualde) com a Islàndia. Respecte a les experiències viscudes durant el període Erasmus+ 22/23, podeu trobar en aquest enllaç les tasques fetes per l’equip Alemanya I i l’equip Dinamarca.

Per últim, la transferència al nostre claustre mitjançant presentacions de les experiències viscudes és essencial per potenciar la qualitat educativa i una nova perspectiva d’ensenyament per a tots i totes. Finalment, la nostra presència a la jornada d’internacionalització feta a finals del curs 2022-2023 ens va donar l’oportunitat de conèixer els projectes del altres centres i microconsorcis, fomentant, d’aquesta manera, l’intercanvi d’experiències i formes de treballar als nostres centres arreu de Catalunya.

El projecte CETE+ està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de l’institut Frederic Mompou, i ni la Comissió Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) són responsables de l’ús que pugui fer-se de la informació que aquí es difon.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>