Beques per a ensenyaments postobligatoris curs 2024-2025Convocatòria obertaEl termini per sol·licitar les beques és del 19 de març a les 9 hores fins al 10 de maig de 2024 a les 15 hores
Has de sol·licitar la beca dins d’aquest termini, encara que no sàpigues què estudiaràs o, fins i tot, encara que no sàpigues si estudiaràs o no. Posa els estudis que consideris més probables i cap al setembre podràs modificar-los, si cal.
Més informació i sol·licitud |
FIRA IRTCA COSMOCAIXA 2019
08/03/19Els alumnes de 4t d’ESO de la matèria de tecnologia, han participat aquest curs en el programa ofert pel Departament d’Ensenyament “Impulsem la robòtica”. Això ha suposat introduir en la matèria la realització de 29 projectes guiats, amb l’objectiu de poder realitzar projectes propis de Centre. Enguany els han acompanyat a la Fira alumnes de 3r d’ESO.
L’experiència ha estat gratificant i estimulant per anar seguint en el camí d’implantar la robòtica a tota l’ESO.
L’alumnat de 1r d’ESO va al CaixaForum a fer el taller “Comunica’t”
08/03/19Al llarg del mes de gener, i organitzat des del departament de Català, tots els grups de 1r d’ESO han anat al CaixaForum a participar en el taller “Comunica’t”. A través de les activitats proposades per les talleristes, l’alumnat ha millorat l’expressió corporal ha adquirit més habilitats comunicatives en català.
A més de participar en el taller, l’alumnat de 1r d’ESO va poder gaudir de les vistes que hi ha des del terrat de l’edifici modernista Casa Ramona i compartir el matí amb companys i professorat fora de l’aula.
Primavera castellera a l’Esteve Terradas
07/03/19projecte educatiu per aprofitar les oportunitats pedagògiques i els valors que els castells
ofereixen. Poques activitats apleguen dosis semblants de treball en equip, de cooperació per assolir un objectiu comú i d’esforç col·lectiu. En un castell hi participen persones de diferents edats, complexions físiques, maneres de ser i de pensar… tothom pot trobar-hi el seu lloc i sentir-se part d’una tasca comuna.
Acabades les sessions d’assajos, una festa-actuació convocarà les colles dels tres instituts per tal que puguin compartir i mostrar, en un espai públic i acompanyats per familiars i amigues, el que han après al llarg de l’experiència, en un ambient festiu i obert al barri.
Dilluns 11-18-25 de març +1-8 d’abril
5 sessions d’assaig de la colla de l’institut
Horari previst: de 16 a 18hrs.
Us presentem la revista TECASANA. Bon profit!
06/03/19Els alumnes de 3r de l’ESO han participat aquest 2n trimestre en el projecte interdisciplinari TECASANA i us volen presentar la seva revista
Visita a T-Systems
05/03/19L’ALUMNAT DE 3r. D’ESO REP LA VISITA D’ARTURO PADILLA DE JUAN
05/03/19GOT TALENT ET i més!
05/03/19Maremar: paraula, dansa, cançó
04/03/19Pèricles, de Shakespeare, amb cançons de LLuís Llach, per acostar-nos al drama dels refugiats.
El passat 12 de desembre l’alumnat de batxillerat de l’Esteve Terrades vam assistir a l’espectacle Maremar de la companyia Dagoll Dagom.
Maremar és un versió actual de l’obra Pèricles, príncep de tir, de Shakespeare. Aquesta antiga història manté un paral·lelisme amb la dolorosa realitat actual que vivim als camps de refugiats mediterranis a Europa, combinant els tres llenguatges: text dramàtic, música i dansa. Els cants a capella que fonamenten la música són versions del famós cantant, Lluís Llach.
L’espectacle provoca un gran sentiment d’emoció i fa, també, que et posis a la pell dels milions de refugiats que han de fugir de les seves cases, a causa de situacions inhumanes. La situació als països d’origen és tan dramàtica que encara que ell mateixos són conscients del que els hi espera embarcant-se en un viatge sense garanties d’èxit, decideixen deixar la seva família, els seus amics i la seva llar.
Maremar és, segons el meu punt de vista, un crit a la llibertat que relacionar la figura del tirà que veiem a la història de Pericles amb la tirania que avui dia vivim al món, una tirania que ens manca de les nostres llibertats i que ens priva de poder expressar-nos lliurement, una tirania que fa que milers de persones morin al Mediterrani.
Ens hem de quedar aturats sense fer res veient com el mar mediterrani s’està convertint en el cementiri més gran d’Europa?
Pol Campos
1r. de batxillerat
DIANA. Així és com s’acaba aquesta història. És trist que la bondat humana necessiti sempre ser reclamada.
MARINA. Però la història no s’acaba aquí. La mar sempre davant nostre, com una condemna, com una amenaça, com un perill que ens ha allunyat del nostre poble, de les nostres famílies, del nostre futur. Diga’m que ja n’has tingut prou, tingues pietat de nosaltres, ja ha estat suficient la traïció entre els homes en aquesta terra. No estàs tipa d’emportar-te tants nens? Desitjo que la gent pugui veure la mar com un lloc on jugar. En un lloc tan bonic com el mar només hi haurien de passar coses boniques. Aquesta és la meva esperança. El mar… la mare, la maremar.
(El text de Marina són paraules d’Ahmad Al Hamso)
Projecte Movet
04/03/19L’any passat es va iniciar la primera fase del Projecte MoVET. Aquest projecte és la continuació del projecte Techpedia, al qual també va participar l’INS Esteve Terradas i Illa. És un projecte de tres anys que vol implicar empreses, universitats i instituts de FP per tal de pensar com “modernitzar” la FP (Modernization of VET).
A la primera reunió, realitzada a Praga (República Txeca), es van decidir els temes (topics) que es desenvoluparan. Els temes escollits finalment van ser:
Un cop escollits els temes, s’estan preparant els materials per als alumnes, professors i activitats a realitzar. Aquest projecte conclourà el curs 2019/2020, amb unes estades d’uns dies (encara per decidir) per fer unes “olimpíades” sobre els temes desenvolupats. Del 20 al 22 de Febrer, part de l’equip d’internacional anirem a Bratislava (Eslovàquia) a la segona reunió presencial del projecte. Us anirem informant de les novetats i dates de les proves.
http://techpedia.fel.cvut.cz/es/info/
Membres de l’equip MoVET a la reunió de Praga del curs passat
Pràctiques de química a la UAB
04/03/19El divendres 8 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat de química han realitzat l’activitat “Química interactiva” a la Facultat de química de la UAB.
Aquesta activitat ha consistit en una visita a l’exposició “Tot és química”, una pràctica de química virtual i pràctiques als laboratoris.
Ha estat una experiència molt enriquidora i motivadora, sobretot perquè implica viure un matí al ritme de la Facultat de química.
Treball en equip
04/03/19El passat dia 1 de febrer el grup de segon d’Assistència a la Direcció vam organitzar una actuació com activitat de classe (“ET_Lo mejor de lo peor”), on havíem de demostrar que sabíem treballar en equip per a superar la UF1 (Coordinació i gestió d’equips de treball) del mòdul Organització d’esdeveniments empresarials.
Després d’haver fet tres intents de projecte, al final vam poder posar-nos d’acord en decidir un tema. Vam crear un grup de whatsapp per poder tenir comunicació tots junts en qualsevol moment sense necessitat d’estar a classe i poder avançar el treball.
Inicialment havia components de l’equip poc inclinats a establir unes normes de conducta de treball, però és cert que després d’haver viscut una situació difícil i conflictiva, es va veure clarament la necessitat d’aquestes normes, tan senzilles com principalment: atenció a les intervencions de les idees dels companys, el respecte al torn de paraula, no fer grups de xerrades externes al treball sobre ell, acceptació del resultat de les votacions de l’equip sobre les temes del treball i sobre tot, treballar coordinats.
En conclusió, encara que els principis van ser difícils, podem dir que al final, amb l’ajut de les 5C: comunicació, compromís, confiança, complementarietat i coordinació, vam fer un treball excel·lent.
Gràcies a les 5c vam arribar a aconseguir el que ens havíem proposat: un treball en equip perfecte, prova superada!
Participem en la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO
04/03/19Alguns alumnes de 1r d’ESO han participat en la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO en representació de l’aula Verda. En aquesta trobada els alumnes han exposat el projecte de l’Aula Verda i totes les tasques que hem realitzat fins ara, a més, han agafat idees de les altres escoles i instituts. Ha estat una experiència molt enriquidora!
En motiu del X aniversari de la creació de la Xarxa d’Escoles per a la sostenibilitat de Cornellà (XESCO) i aprofitant que la ciutat de Cornellà ha guanyat el premi European Green Leaf 2019 pel seu compromís amb les pràctiques de sostenibilitat urbana, es va celebrar el passat 8 de febrer la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO on 4 representants de l’Aula Verda de 1r d’ESO van anar a exposar el nostre projecte i a explicar les tasques que hem realitzat fins ara. L’experiència ha estat molt enriquidora ja que hem pogut conèixer els projectes que realitzen la resta d’escoles i instituts que formen part de la XESCO i ens hem endut un niu d’idees per a dur a terme! Us seguirem informant!
Volem la pau
04/03/19El dia 30 de gener va ser el dia mundial de la pau, per aquest motiu a l’aula 210 vam realitzar un mural.
Vam cercar informació de les dones que havien guanyat premis Nobel de la Pau.
Tot i que aquest premi es dóna des de fa més de 100 anys, només 15 dones l’han obtingut: per la seva lluita a favor del desarmament, contra les desigualtats, drets dels indígenes, pels drets de nens i nenes a rebre educació…
Segueix-nos!