Tes, Cafès i Cocteleria Sense Alcohol

19 de Desembre de 2012

El dia 19 de Desembre de 2012 Alba Gambín (Cafés el Magnífico), Cris Sanz (Sans & Sans Fine Tea Merchants) i Marc Pinotti (Cocktail-Bar Juanra Falces) van impartir una masterclass a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona (EHTB) sobre te, cafè i cocteleria sense alcohol.

La classe va anar dirigida a estudiants professionals de cuina, els quals van poder veure que el món de la beguda també mereix el seu respecte i atenció, ja que té infinites aplicacions en la gastronomia.
L’experiència es va iniciar amb el tast de tres tes molt diferenciats entre ells: un de blanc originari de la Xina, Pai Mu Tan; seguit d’un te verd també xinès, Mai Feng i per acabar, un de negre de Ceylan, Saint James.

El tast va seguir amb els cafès: primerament una miqueta d’explicació de com s’arriba del fruit a la tassa (les mans que hi intervenen i com es pot malmetre un gran producte, que passa per tants intermediaris abans d’arribar al consumidor/a final) i després una comparativa entre les dues grans espècies més consumides: Aràbica versus Robusta. El tast es va fer a cegues i els alumnes havien d’endevinar quina espècie era, després d’una petita explicació dels aromes i sensacions que aporta cadascuna d’elles.

Per acabar i animar la masterclass, varem seguir amb el món de la cocteleria sense alcohol. L’objectiu principal del tast va ser que els alumnes fossin capaços d’identificar “a cegues” diferents productes utilitzats en cocteleria (angostura, sal, sucre, pebre, suc de tomàquet, salsa Perrin’s…) i a posteriori, ajuntar-los per així crear una sola beguda; en aquest cas, el Virgin Bloody Mary. Sense saber la recepta original i havent identificat els productes, varen mesclar els ingredients com ells van creure oportú, en major o menor quantitat, en un got mesclador. Finalment, es va reflexionar sobre el perquè s’havia escollit un producte o un altre, tot fent una similitud amb la cuina a la hora d’elaborar una salsa, crema, sopa…

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *