Sortida al Caixafòrum

El passat 19 d’octubre els  alumnes del PFI-PTT Auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració, vam anar al CaixaFòrum on vam participar en una activitat emmarcada dins el cicle Cinema i Debat.

L’activitat consistia en veure el documental: “Corredors de fons” i participar en el col·loqui que s’obria en acabar el seu visionat. En aquest col·loqui vam participar els alumnes assistents i la directora del documental, la Isabel Fernández.

El documental narra la història de tres nois, l’Ahmed, el Korka i el Lukman que van iniciar una cursa amb l’objectiu de canviar el seu destí i van arribar il·legalment a Barcelona quan eren menors d’edat . Han fet 18 anys i queden fora del sistema de protecció de menors, la qual cosa els obliga a madurar de manera accelerada. Mostra l’enorme esforç que han de fer aquests nois per integrar-se i guanyar-se la vida amb dignitat i, alhora, vol contribuir a trencar tòpics negatius sobre la immigració, promovent valors de tolerància, solidaritat i respecte en una societat intercultural.

El alumnes vam ser gratament sorpresos ja que un cop encetat el col·loqui amb la directora del documental, van presentar-se dos dels tres protagonistes: l’Ahmed i el Korka, que van explicar en primera persona, la seva experiència i allò que estan  fent en l’actualitat , 5 anys després del rodatge de “Corredors de fons”.

La sorpresa va ser doble ja que vam veure que un dels protagonistes, el Lukman, havia estat alumne del nostre institut i vam poder veure algunes de les nostres instal·lacions a la pantalla. El Lukman va ser alumne del PFI Establiments del sector carni que també s’imparteix al centre.

En sortir, vam tenir l’oportunitat de parlar tant amb els dos protagonistes com amb la directora del documental i, eren tantes les coses a preguntar-los, que vam convidar-los a fer-nos una visita a l’institut, a la qual van accedir-hi.