Els alumnes de CFGS de l´INS EHTB ambaixadors de bones pràctiques a Europa- K103 – 2015-16

imagen_erasmuscofinanciado

Els alumnes de CFGS de l´INS  EHTB ambaixadors de bones pràctiques a Europa

El passat curs 2015-16 l´INS EHTB va continuar participant en el programa Erasmus+ (K-103), de mobilitat internacional de la Comissió Europea. Aquest programa s´engloba dintre de l’estratègia Europa 2020, que té com a finalitat  facilitar la mobilitat dels estudiants als diversos països participants del programa Erasmus+ (K-103).

Durant el curs 2015-16, 16 alumnes de CFGS de Turisme, Direcció de Cuina i d´Indústria Alimentària, es van desplaçar a Itàlia, Gal·les, França, Portugal i Alemanya, mitjançant 15 beques Erasmus+ i una beca zero, cobrint-ne part de les despeses de trasllats i manutenció, per gaudir d’estades de pràctiques en empreses a l´estranger.

L´objectiu d´aquest programa és incrementar les competències educatives i formatives dels estudiants, així com la seva inserció al món laboral.

Seguidament trobareu  els testimonis dels alumnes participants, que  han volgut compartir l’experiència amb nosaltres:

Ylenia Alba Conesa, AVGE , Arezzo: “en aquest lloc m’he sentit com a casa, i he aprofitat tots i cadascun dels moments viscuts.” “… es tracta d’una experiència única que compensa aquests petits moments durs amb la sensació de llibertat que t’ofereix.”

Jordi García, AVGE , Arezzo: “Els meus companys de pis m’ajudaven a estar millor. Sortíem per la ciutat i fins i tot vam visitar altres ciutats d’Itàlia.” “ … Vam acabar sent un grup gegant de persones que parlaven castellà, anglès, però, sobretot, italià.”

Mila Alacio, AVGE, Cardiff: “… Al cap d’un mes ja era encarregada de gestionar tots els allotjaments d’estiu, incloent documentació i pagaments” … “cada dia passava alguna cosa nova … és el caos més meravellós que he viscut” “…. Les meves expectatives de futur se centren a Cardiff. “

Albert Barquero, PQIA, Sintra: “… Una experiència molt enriquidora. M’he hagut d’adaptar al ritme de funcionament d’una multinacional i entendre de forma pràctica com funciona el món industrial a nivell alimentari.”… “He adquirit una bona comprensió del portuguès.” “…M’agradaria recomanar aquesta experiència a qualsevol persona que tingui interès en realitzar un aprenentatge a l’estranger.”

Albert Carcela, GAT, Arezzo: “En el camí ens trobem amb sorpreses, unes agradables, altres menys.” “… El meu desig de seguir la meva carrera professional a Itàlia ha crescut a mesura que han anat passant les jornades.”…”Estic agraït i orgullós d’haver emprès l’aventura italiana, d’haver conegut persones que diàriament em mostren que en l’amistat i l’amor no hi ha fronteres. “

Eric Sánchez, GIAT, Arezzo: “He obtingut un gran creixement personal, a més d’una experiència útil i molt valuosa a nivell curricular”.

María Casas, AVGE, Arezzo: “El que més m’ha agradat ha estat trucar per telèfon, ja que suposava una nova experiència per a mi per millorar i enfrontar-me a noves situacions…”

Irene Pérez Cortés, GIAT, Cardiff: “Em va tocar treballar com a recepcionista a una residencia d´estudiants…  em van acollir molt càlidament,  …gaudia treballant-hi …van confiar en mi donant-me tasques amb certa responsabilitat… He pogut realitzar un dels meus somnis més grans: visitar el Regne Unit. “

Mireia López Mata, GAT, Montpellier: “És una experiència recomanable que no es pot explicar, s’ha de viure… “

Cristina Martínez, GAT, Montpellier: “He realitzat gairebé totes les tasques de front office, és a dir, check-in i check-out, atendre els clients …” Poder participar en aquest Erasmus m’ha donat l’oportunitat de viure en un altre país, d’aprendre una nova professió, de conèixer gent nova i de millorar la llengua, … te n’adones que ets capaç de fer moltes més coses de les que imaginaves i de guanyar confiança en tu mateix.”

Walid Boumghit, GAT, Arezzo: “…va ser una experiència inoblidable, ja que m’ha enriquit en molts aspectes com el treball en grup i individual, l’autonomia de decisió, l’autonomia de l’horari, a més a més la fàcil adaptació al lloc de treball i la confiança ràpida que em van transmetre.”

Carmen Barrera, GIAT, Arezzo: “Va ser una experiència inoblidable, ja que des del primer dia els meus companys em van acollir i em van tractar de 10, em van ajudar amb l’idioma el qual no portava massa bé… Em van donar llibres, em van prestar atenció i em van ajudar en tot el que van poder.”…”L’horari era perfecte per a mi, de matins…”

Martí Sebastian Clasen, Direcció Cuina, Freiburg: “Durant els dos mesos que vaig estar al restaurant vaig aprendre un munt, però el que m’enduc, sense cap dubte, és a l’equip que hi vaig conèixer, tant els de cuina com els de sala. Em van cuidar moltíssim.”

Kevin Guerra, GIAT, Cardiff: “Em va sorprendre molt l’acollida que ens van donar els clients habituals que s’asseien cada dia a gaudir de la seva tassa de te o cafè, sempre disposats a conversar i a interessar-se per nosaltres. Gràcies a aquests clients vaig poder millorar enormement el meu nivell d’anglès, aprendre una mica de Gal.lès, i  per causa de l’afluència de visitants, vaig poder millorar les meves habilitats d’organització, comunicació i desenvolupar una paciència fèrria.”

fotos_erasmusk103_2015