Projecte M05-M09 FPiC

L’alumnat de 1B de GM de Forneria, Pastisseria i Confiteria, conduits per les professores, Raquel Martínez i Alícia Garcia, han participat en un projecte educatiu destinat a la creació i elaboració de productes de fleca i pastisseria per a col·lectivitats especials, implementant els continguts assolits als mòduls M05 Productes d’obrador i M09 Matèries primeres.

Els propis grups participants ens expliquen el que han fet:

Som Butterville! Hem creat un projecte de pastisseria on venem productes 100% vegans i celíacs. Per aquestes elaboracions utilitzem producte de proximitat i ecològic i promovent sempre els productes de la terra.  En aquest projecte, ens movem arreu del territori amb el nostre foodtruck.  Els productes que hem elaborat per forneria són focaccia i brioix i per pastisseria  hem fet una mousse de licor d’arròs i macarons.

Kneading With Love és una empresa creada per 3 socis, Gabriela, Marlon i Melany. Elaborem productes de forneria i pastisseria. Actualment ens dirigim a col·lectivitats especials: celíacs i diabètics. En fleca oferim un pa de llavors sense gluten i en pastisseria un pastís mousse de alvocat que és perfecta per a aquest tipus de persones.

Som una empresa petita anomenada Worldpastry, fundada per 4 treballadors, anomenats Adrià, Marco, Esther i Víctor. Les nostres elaboracions, com per exemple el Brownie amb mousse de festuc i el mantou, estan destinats als celíacs.

Som DAME. SA formada per: Damián Algar, Alejandro Aguilar, Meritxell Ambrós i Enya Ramírez. Som una empresa artesanal que elabora productes per a col·lectivitats especials. Treballem amb productes per a celíacs i intolerants a la lactosa. La nostra elaboració per a celíacs és el pa sense gluten i la nostra elaboració per a intolerants a la lactosa és cheesecake sense lactosa.

Som Panda Loco (Cecília Romeu, Gianfranco Santor, Albert Lorenzo, Antonio Sánchez) i hem escollit les col·lectivitats especials de la diabetis i la celiaquia. Es una evidència que cada dia hi ha més intolerants al gluten, des de nens fins a avis, i que cada dia la població té més consciencia de la importància de lluitar contra la diabetis. Les nostres prioritats són, la forma en la que elaborem els productes, sense additius, sense conservants, ni colorants químics.

Som Lemend, i el que fem és elaborar productes i venda directa. Nosaltres hem fet un pastís de coco pels diabètics i les persones intolerants a la lactosa, i el mantou que és un pa blanc tradicional de Xina per les persones celíaques.

Sóc el cap d’una petita botiga al mig de Barcelona amb el nom de l’Estació, ens dediquem a fer pa sense gluten pels celíacs, perquè cada vegada n’hi ha més gent celíaca i com l’única cura és no menjar coses amb gluten aquí està el meu granet de sorra per ajudar, fent pa de xocolata sense gluten.

Dulces viajeros és una empresa  jove, formada per artesans emprenedors i innovadors, conscienciats amb les col·lectivitats especials. Disposem de pa apte per celíacs i pastisseria dirigida a celíacs, diabètics i intolerants a la lactosa. Sandra Cano y Aaron Onrubia.