Ponència de copes Riedel

El dimarts dia 12 d’Abril els alumnes de primer de direcció en serveis de restauració i els alumnes de segon de grau mig de serveis de restauració , vàrem rebre una ponència meravellosa per part de Lluis Gras, Responsable comercial de Riedel The Wine Glass Company, en Euro selecció (Riedel España)dels fabricants de copes Riedel.

La empresa de copes Riedel neix l’any 1756 a Kufstein, Austria, fins la segona guerra mundial les copes que fabricava eren de caràcter homogeni però al 1958 tenen la voluntat de desmarcar-se de la competència al adonar-se  de que el vi canvia les seves propietats i sabor, depenent de la forma i el vidre de la copa.

20160412_114640

Ara mateix a Riedel, treballen amb dos tipus de cristall. El primer que porta sodi, potassi i quars; i l’altre tipus, amb sodi, potassi, quars i un 20% de plom. Aquest fet  li dona unes propietats especials a la copa. Mes porositat i adherència que li dona un aspecte mes important al vi. Tot i això estan intentant canviar el plom per un altre material per temes ecològics.

A Riedel diferencien i marquen la importància tant del tipus de vi com de la varietat de raïm així doncs una copa de cos i diàmetre petit es per vins joves, i una de cos gran i diàmetre gran, generalment per vins de criança.

Cal remarcar que petits canvis en la copa es un gran canvi per el vi, això ho vàrem poder comprovar durant el tast i gracies a la varietat de copes que ens van portar, on realment es notaven grans canvis en el vi, cava i whisky que vam degustar.

Sembla mentida que un producte de gran qualitat pot baixar les qualitats per culpa d’un mal material o d’una forma de la copa poc adequada per la varietat del raïm.

20160412_162013

Riedel té una varietat gairebé inacabable de copes per a restauració i us particular a mes a mes tenen la voluntat d’innovar i crear mes copes.

Els productes que vam tastar son:

• Cava Gramona imperial
  • Can Freixes chardonnay 2013, vi blanc
  • ParvusSyrah 2014 vi negre
  • Laprhoaig single malt whisky

Donar les gràcies a Lluis Gras, pel seu entusiasme i difusió de coneixements

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *