Degustació de formatges

El passat dijous 31 de Març, els alumnes de 2n de Direcció de Serveis, vam participar en una degustació de formatges artesans impartida per en Xavier Bordetes, propietari de  l’empresa Caseus Afinadors.

Aquesta empresa es dedica a l’afinament, maduració  i  l’assessorament de Mestres formatgers, ramaders, restaurants i botigues especialitzades. Ens va portar 6 tipus diferents de formatges, els quals 2 eren de llet de cabra, 3 de vaca i 1 d’ovella.

L’any passat ja vam tenir la sort de contar amb el seu assessorament i aquest any l’hem tornat a tenir. Ens va parlar primer sobre la llet, la qual podia ser crua o pasteuritza depenent del tractament tèrmic que aquesta  hagués tingut. També ens va parlar dels tipus de llet segons l’animal, essent de vaca, cabra i ovella els més comuns, també existeixen els formatges de llet de yak, llama, camell etc.

Per altre banda, ens va explicar els sistemes d’elaboració dels diferents formatges artesans i de pastor que comercialitzen, així com la classificació d’aquests segons els tipus de pastes.

Aquests poden ser frescos, els quals gairebé no passen més de 4 dies reposant.

Les pastes toves o quallades làctiques, les quals poden tenir un breu període de maduració.

Les pastes mixtes, que serien semblants a les toves.

I per últim les pastes dures o quallades enzimàtiques, les quals poden ser amb quall vegetal o animal.

Tot seguit després d’aquest a explicació, vam fer la degustació dels diferents tipus de formatges que en Xavier ens va portar, els quals tots eren artesanals i de ramaders i formatgers que ells mateixos moltes vegades supervisen.

Els alumnes de 2n de Direcció de Serveis volem agrair l’oportunitat que ens va donar en aquest cas en Xavier i l’empresa Caseus Afinadors de tastar productes de la nostre terra i de tan bona qualitat, i també l’oportunitat d’aprendre cada dia més, que és el que en aquest ofici ens farà grans.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *