I Concurs de Tast de Whiskys de Malta (Organitzat amb la col•laboració de Diageo Reserve)

30 de gener de 2012

Dilluns, 30 de Gener va tenir lloc a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, el I Concurs de tast de Whiskys de Malta.

El procés per arribar a la final va començar setmanes abans amb la nostre iniciació al món del whisky: la procedència dels diferents whiskys del Mercat, la seva composició i la seva elaboració.

A la final van arribar 16 alumnes, 8 del CFGM de Serveis en Restauració i 8 del CFGS de Direcció de Serveis en Restauració. El Jurat estava presidit pel Senyor Javier Reynoso, Brand Ambassador de DIAGEO Reserve, al qual agraïm la seva presència i entusiasme.

Els Whiskys a tastar eren quatre: Singleton de Dufftown, Cardhu Special Gran Reserve, Talisker 10 y Lagavulin 16.

La prova va començar amb un tast olfactiu a copa parada, després, un segon tast olfactiu, però a copa agitada. Va continuar amb el tast gustatiu: primer els quatre whiskys sols i després diluïts amb aigua. Varem acabar les quatre proves amb un èxit generalitzat, i dues alumnes van empatar amb un nivell d’encerts de 16/16: l’ Elisenda Freixas de 2on. de Serveis en Restauració i la Loli Rubio de 1er. de Direcció de Serveis. Era l’hora del desempat: quatre copes de tast que podien tenir, o no, tots el whiskys a tastar, amb aigua o sense. Va ser una final ajustada: les dues estaven molt concentrades en sabors i olors, però finalment tenim guanyadora: la Loli Rubio. El seu premi va ser una ampolla de Lagavulin 16 i un dinar per a dues persones al Restaurant Pedagògic del centre. L’ Elisenda també va ser obsequiada amb un altre dinar per a dues persones al mateix restaurant. Però tots guanyem: ens hem iniciat en un món que pot tenir un llarg recorregut.

Com alumnes, agraïm a DIAGEO Reserve i als nostres professors la possibilitat de començar a conèixer aquest món tan interessant i complex.

Amparo Martinez, alumna de CFGS de Direcció en serveis de Restauració

Fotos: Daniel Benítez, alumne de CFGS de Direcció en serveis de Restauració

consum  L’EHTB promou el consum i servei responsable de les begudes alcohòliques, i participa i col•labora anualment amb programes organitzats pel FEBE (Federació Espanyola de begudes espirituoses)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *