Al voltant del 8M

El dijous 5 de març, des de la tutoria tècnica de Coeducació, es va organitzar un acte per commemorar el Dia Internacional de la Dona Treballadora. A ell va assistir-hi l’alumnat de PFI i CFGM de l’institut.

L’organització de l’acte va ser la següent:

• Xerrada sobre els conceptes de discriminació per raons de gènere i assetjament sexual a l’àmbit laboral. A càrrec de la Mireia Montesinos, advocada de l’Associació Catalana per la Defensa de Drets.
  • Teatre Fòrum: plantejament de situacions de discriminació i assetjament a la feina amb participació activa de l’alumnat en la resolució d’aquestes situacions. A càrrec dels actors i actrius de La Xixa Teatre.
  • Presentació del dispositiu municipal d’atenció a la dona. A càrrec de la Soledad Ruiz, coordinadora dels Punts d’Informació i Atenció a la Dona (PIAD).

Des de la Tutoria Tècnica de Coeducació volem agrair al coordinador de l’Oficina per la No Discriminació (OND) de l’Ajuntament de Barcelona, l’Albert Fages, la seva predisposició a col·laborar-hi i a l’Ana Lemkow, tècnica de l’Àrea de Drets de Ciutadania de l’Ajuntament de Barcelona i col·laboradora de l’OND  per contactar amb tot el personal tècnic que va intervenir-hi.

L’acte va tenir molt bona acceptació entre l’alumnat i professorat assistent sobretot el fet de plantejar role-playing amb situacions d’assetjament per motius diversos i oferir la possibilitat de reflexionar i d’actuar a l’alumnat per resoldre les situacions plantejades. Al final de cada situació, l’advocada feia un apunt legal de forma molt didàctica.

Agrair a l’alumnat la seva assistència, al professorat la seva implicació i a tot el personal tècnic que va participar-hi, la seva dedicació i la feina tan ben feta.