Sortida Formativa “1er de CFGS Direcció de Serveis en Restauració”

26 de febrer de 2013

El passat dimarts 26 de febrer, els alumnes de 1r de Direcció de Serveis en Restauració, van fer una ruta per diferents establiments de Barcelona, relacionats amb el món de l’hostaleria i enfocada especialment amb les matèries estudiades a l’Institut.

Vam tenir el plaer de començar amb una bona tassa de cafè, a càrrec del senyor Salvador Sans, propietari de l’empresa “Cafés El Magnífico”, la tercera generació d’una firma que es dedica exclusivament a buscar, seleccionar, torrar i vendre els millors cafès.
Primer vam fer una ruta pel magatzem on ens va explicar diferents aspectes sobre aquest món tan apassionant; des del producte en sí, fins la manera com el treballen i el resultat que obtenim del mateix. Finalment vam realitzar un tast comparatiu entre cafè “Aràbiga” i “Robusta”, guiat per l’Alba Gambín, antiga alumne de l’EHTB i barista a aquesta empresa.
Al mateix carrer de l’Argenteria, vam fer una fugaç però intensa visita a la botiga de tes del mateix grup, a càrrec del mateix Salvador Sans.

Posteriorment ens vam dirigir a l’eixample esquerra de Barcelona, “Monvínic” i “Fastvínic”, on a càrrec del prestigiós sommelier César Cánovas, vam poder visitar i conèixer els dos locals. Dos espais ben diferents, que exalten els millors productes de proximitat. El primer és un espai pioner, de referència internacional en el món del vi i la gastronomia; el segon, en canvi, utilitza el producte local a través de l’entrepà i vins exclusivament catalans.

Després del dinar al suculent restaurant “Tapa-Tapa”, ens va obrir la porta Faustino Muñoz del “Colmado Quílez”, una botiga de més de 50 anys d’antiguitat. Al “Colmado”, es poden trobar les millors marques de vins, licors, escumosos, destil·lats, aigües i productes selectes. Una botiga que cal destacar pel seu caràcter clàssic: l’establiment, la decoració i també la manera de treballar.

Poder veure en primera persona cadascun d’aquests establiments ha estat una experiència molt positiva,per ampliar els horitzons en les sortides professional en el món de la restauració.

Text: Esther Pi Badosa
Fotografies: Daniel Ojeda Puerta
Alumnes de 1er de Direcció de Serveis en Restauració

Trobaran un ampli reportatge fotogràfic de la visita al Colmado Quilez i Lafuente en el següent enllaç:

Els establiments visitats:

local5local4     local3

local1  local2

consum  L’EHTB promou el consum i servei responsable de les begudes alcohòliques, i participa i col•labora anualment amb programes organitzats pel FEBE (Federació Espanyola de begudes espirituoses)

EL VI SOLSAMENT ES GAUDEIX AMB MODERACIÓ

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *