Sortida teatre Batxillerat

El dimecres 19 de febrer, els alumnes de 2n de Batxillerat van assistir a la lectura dramatitzada de la novel·la Mirall trencat, de Mercè Rodoreda. Tot i la dificultat que representa adequar una obra tan complexa a un format teatral d’una durada més aviat curta —una hora—, el resultat va ser prou satisfactori i enriquidor. A partir d’una escenografia senzilla i bàsicament visual, les dues úniques actrius feren recaure el protagonisme en la Teresa i en l’Armanda, dues dones de mons socials ben diferents que, a través de les diferents fotografies que s’anaven visualitzant, recordaven els moments més importants de la història familiar de la Teresa Valldaura. Les paraules de la Mercè Rodoreda prengueren vida durant tota la representació i ens evocaren tota la nostàlgia d’un món irremeiablement perdut arran dels esdeveniments històrics —la guerra civil—, però també per les petites tragèdies que envolten el món familiar dels Valldaura.

En finalitzar l’obra, les dues actrius van explicar detalladament la construcció de la seva lectura dramatitzada a partir de la novel·la i van comentar alguns aspectes importants a tenir en compte ja que Mirall trencat és lectura obligatòria per a la Selectivitat. El torn de preguntes per part dels alumnes va concloure aquest acte literari que ens va permetre ampliar el nostre coneixement de l’obra de Mercè Rodoreda.