Prova Cangur 2019

La prova Cangur és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema. Els enunciats els prepara l’associació Le Kangourou sans Frontières. Aquesta associació, de caràcter internacional, reuneix personalitats del món matemàtic de nombrosos països. Té com a objectiu difondre la cultura matemàtica per tots els mitjans al seu abast i, en particular, per l’organització d’un joc-concurs anual que es desenvoluparà el mateix dia en totes les nacions participants. L’objectiu d’aquesta iniciativa és estimular i motivar tants alumnes com sigui possible  i contribueix a la popularització de les matemàtiques entre  els joves. Es recolza en una participació massiva en un esdeveniment científic i assegura una àmplia base popular a aquesta activitat. El concurs vol atreure el màxim nombre de participants sense cap objectiu de selecció nacional ni de comparació entre països.

El  21 de març alguns dels alumnes de 4t d’ESO i de 1r BAT del nostre centre van anar al Campus Sescelades de Tarragona a fer la prova Cangur, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques.