L’alumnat de Batxillerat fa investigacions científiques – Febrer 2022

Aquesta setmana, l’alumnat de 1r i 2n del batxillerat científic ha participat de manera activa en l’activitat “Què saps del VIH/SIDA?” al Caixa Fòrum de Tarragona.

Les educadores de l’activitat ens han explicat molt clarament la diferència entre VIH i SIDA, hem recordat les vies de transmissió i com de difícil és encara, avui dia, trobar una vacuna eficient contra el virus del VIH.

Ha estat una experiència molt interessant i enriquidora, on l’alumnat s’ha immers en el món de la recerca. Equipades amb bata, guants i, algunes, ulleres de protecció, han manipulat, tot seguint un protocol real, diferents proteïnes i altres substàncies per simular el treball de recerca que realitza la comunitat científica per trobar una vacuna contra el VIH. Han aprés també a manipular micropipetes, omplir eppendorfs, posar a prova el seu pols amb el pouets per a preparar una electroforesi, han comprovat la importància de ser rigoroses i curoses a l’hora de seguir un protocol al laboratori i del treball en equip.

De ben segur que alguna espurna de ciència ha emergit entre l’alumnat de batxillerat. I, qui sap, potser de l’institut Collblanc en sortirà una futura fornada d’investigadores que aportaran grans recerques a la nostra societat!