VISITA AL CRAM (1r ESO)

Bona tarda!
La setmana passada, l’alumnat de 1r d’ESO va visitar les instal·lacions del CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marins). La jornada va començar amb un taller per sensibilitzar sobre la contaminació que aboquem al mar Mediterrani. Els alumnes van recollir restes de residus a la platja, van mirar quin era el tipus de residu més abundant, i van descobrir que són els plàstics. Els plàstics suposen un greu problema per la supervivència de molts animals marins, entre ells les tortugues.
Tot seguit, van visitar les instal·lacions del CRAM i la clínica de recuperació d’animals marins. Van poder veure com salven tortugues afectades per la contaminació marina, i també van accedir a la residència de tortugues expropiades, animals protegits que han estat requisats a persones que les tenien de forma il·lícita. També van poder comprovar la quantitat de plàstics que ingereixen les tortugues a través de l’anàlisi de les defecacions.
En resum, els alumnes van poder presenciar els efectes directes que la nostra manera de viure i d’actuar té damunt la naturalesa.