Maremar, de Dagoll Dagom

El dijous 14 de novembre els alumnes de 4t d’ESO van assistir a una representació de Maremar al teatre Poliorama de Barcelona. Maremar és la darrera obra de Dagoll Dagom, una de les creacions més reivindicatives, atrevides, sinceres i emocionants d’aquesta històrica companyia. S’hi barregen cançons de Lluís Llach (cantades a cappella), danses tradicionals i contemporànies, poemes de Pere Quart i Màrius Torres, etc., en una història que se situa en un camp de refugiats actual a l’illa grega de Lesbos. Nou refugiats anònims del camp, per intentar animar una nena sola i desolada que ha perdut la família en ple èxode, representen les desventures de Pèricles en el seu exili, segons la versió teatral escrita per Shakespeare. Damunt d’aquesta història del passat es projecta el drama present dels refugiats. Esperem que aquesta obra romangui en la memòria dels nostres alumnes, com tantes produccions de Dagoll Dagom que formen part de la memòria col·lectiva.