M1.UF4 – Noves tendències de muntatge (SMX)

Durant els darrers dies i malgrat la situació de confinament, el nostre alumnat ha estat treballant en dos projectes ben diferents ubicats a la unitat formativa UF4.Noves tendències de muntatge del mòdul Muntatge i Manteniment d’Equips. D’una banda han dut a terme un projecte sobre videoconsoles i d’altra banda han dut a terme un treball de recerca de projectes sobre dispositius Raspberry Pi.

El primer projecte, que està íntegrament relacionat amb videoconsoles, tracta de que l’alumnat analitzi en profunditat un d’aquest dispositius. Aquí els alumnes d’informàtica i com bon amants d’aquest tipus de dispositius, han analitzat en profunditat una videoconsola que teníen a casa, ens han explicat les seves característiques físiques, l’electrònica utilitzada per fabricar la consola, els components principals com són el processador, la memòria RAM, la pantalla de visualització de dades, els ports de comunicacions, etc. A més ens han mostrat l’interior de la videoconsola, ja que han hagut de desmuntar-la i tornar-la a muntar.

Aquí teniu una mostra de dos vídeos on podeu veure el treball dut a terme pels alumnes de grau mitjà del cicle Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

Vídeo 1:

Vídeo 2:

Al segon projecte han estudiat els dispositius Raspberry Pi, que no són més que uns mini ordinadors a un molt baix cost. Amb aquest tipus de dispositius es poden a dur a terme projectes molt interessants, educatius i que desperten l’esperit maker dels nostres alumnes.

Alguns dels projectes més interessants són per exemple: construir un PC per al cotxe amb pantalla tàctil, un controlador de menjar per les mascotes, una alarma detecta persones o la típica màquina recreativa retro.

Aquí teniu una mostra d’un parell de projectes: