L’institut Cirvianum participa en un pla pilot sobre l’Avaluacio Competencial

Avui el professorat de l’Institut Cirvianum ha començat la formació i assessorament sobre l’avaluació competencial. Enguany l’Institut Cirviànum de Torelló participa en un pla pilot sobre l’Avaluació Competencial.

Com és ben sabut, els aprenentatges competencials es caracteritzen per la seva transferència i significativitat. Al mateix temps, proporcionen oportunitats d’establir una relació constant entre el que l’alumnat ja sap, el que necessita saber i les diverses accions necessàries per adquirir els nous coneixements. Es tracta d’un procés que engloba la comunicació dels objectius d’aprenentatge, els criteris d’avaluació i els graus de realització, un procés que, si es fa minuciosament i de manera sistemàtica, millora de manera evident el resultat final de les seqüències d’aprenentatge.

Per tal que aquest procés d’avaluació sigui real ens correspon als docents dissenyar eines diverses. Algunes poden ser compartides per tot el professorat i d’altres s’hauran d’ajustar a l’especificitat de l’aprenentatge, però en qualsevol cas hauran de ser contextualitzades i compartides amb l’alumnat, que ha de ser part activa en el seu propi aprenentatge.