Jornades tècniques d’Informàtica – Seidor (Vic)

El passat 22 de novembre, els nostres alumnes del cicles formatiu de grau superior Desenvolupament d’Aplicacions Web, van participar de la jornada tècnica formativa organitzada de la mà de Seidor, empresa de serveis del sector TIC ubicada a Vic i amb més de 40 anys d’experiència al sector.

El director d’operacions, Eugeni Baqué, ens ha explicat la trajectòria de l’empresa i quins són els pilars fonamentals de l’empresa: qualitat i business experiences.

Un dels temes importants i en el qual han posat focus a la jornada, és la ciber seguretat. Cybersecurity és un sector en creixement important al sector TIC, un atac informàtic pot deixar un sistema fora de servei aturant per complet el funcionament d’una organització.

Durant la jornada, s’han dut a terme diversos tallers. El primer ha versat en l’aspecte de recursos humans i com es produeix el procés de recruiting a l’empresa, com es du a terme una entrevista de treball i quins són els factors a tenir en compte a l’hora de dur a terme una entrevista de treball com són els hard-skill i els soft-skills. ″Persones compromeses, motivades i amb ganes de créixer.″ Va explicar Adriana, cap de RRHH a Barcelona.

Un altre taller que es va dur a terme consistia en mostrar un projecte típic de desenvolupament de software i el seu cicle de vida. Aquí els nostres alumnes van comprovar que un projecte no consisteix únicament a picar codi, sinó que a més, s’ha d’analitzar, dissenyar i controlar les desviacions del projecte, perquè aquest es pugui dur a terme.

Finalment es va passar a dur a terme l’anàlisi i disseny d’un repte/projecte. Aquest consistia en solucionar el problema de la gestió de despeses dels treballadors d’una empresa. Els nostres alumnes van analitzar el problema i van proposar diverses solucions amb una presentació de dissenys i funcionalitats a implementar a la solució.

Va ser una jornada formativa molt intensa, on els alumnes van aprendre d’una manera diferent.

Moltes gràcies a Seidor per fer-nos gaudir d’aquesta jornada.