Projecte OCEANS

Durant el curs 2015-2016 es va engegar l’atenció a la diversitat d’altes capacitats en el vessant científic des de la tutoria d’ excel·lència. L’objectiu és completar l’oferta en excel·lència del centre i obrir els laboratoris els dimarts a la tarda per a desenvolupar projectes científics. Dins aquest marc, hem encetat el projecte oceans adreçat a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO.

El projecte Oceans té com a objectiu fer que l’alumnat s’adoni que el mar no és igual arreu del planeta a través de les seves pròpies observacions i compartir-les amb centres d’arreu del món mitjançant l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). L’entorn marí es treballa des de tres aspectes diferents: com és l’aigua, com és la sorra i quina vida s’hi amaga, tot fent èmfasi en les espècies d’interès comercial. En tractar-se d’un projecte internacional, la llengua vehicular és l’anglès, encara que el material està, a més, en català, castellà i italià.

Una part de treball de camp consisteix a anar a la platja a recollir mostres per analitzar i observar. També es prenen dades de diferents paràmetres. Una altra sortida es fa a la llotja d’Arenys per veure les espècies que es pesquen a la nostra costa. També hem fet experiments al laboratori relacionats amb l’aigua i la sorra. La resta d’activitats han estat de recerca d’informació, d’anàlisi de dades i de creació de continguts virtuals proposats per l’institut S’Agulla de Blanes i per les entitats col·laboradores, iEARN, Pangea i altres.

Coordinat per: Sònia Alarcón