Ensenyaments ofertats- Batxillerat

L’institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar és un centre amb una interessant oferta que el singularitza i el fa atractiu per als estudiants i les seves famílies. Les seves dimensions possibiliten una òptima proporció entre atenció i recursos, tant a nivell acadèmic com d’equipaments

En l’àmbit post-obligatori, el Domènech destaca pel nivell d’exigència i l’alt grau de preparació que assoleixen els alumnes. La taxa d’aprovats a la Selectivitat és del 100%, i les notes obtingudes als exàmens sobrepassen la mitjana de Catalunya. Gairebé totes les opcions de Batxillerat són representades al centre: la social i humanística, la científica tecnològica, la d’arts escèniques i el Batxibac.

• CIÈNCIES i TECNOLOGIA

El Batxillerat científic i tecnològic implica un alt grau d’abstracció i síntesi. L’ecosistema acadèmic, teòric i pràctic, potencia que les matèries esdevinguin eines de coneixement útils i pertinents per als reptes de present i de futur.

Descarrega’t el Díptic del Batxillerat Ciències i Tecnologia

• HUMANITATS i CIÈNCIES SOCIALS

El Batxillerat social i humanístic se centra en el conreu dels sabers bàsics per al desenvolupament del sentit crític i la consciència ciutadana, així com en l’adquisició de les competències necessàries per desenvolupar-se en un entorn global.

Descarrega’t el Díptic del Batxillerat d’Humanitats i Ciències Socials

• ARTS: via arts escèniques

El Batxillerat d’arts escèniques, el primer i gairebé l’únic de la comarca, aposta per una pràctica escènica vivencial, amb multitud de sortides, tallers i creacions artístiques, sempre  sense oblidar de satisfer els requisits acadèmics pertinents per accedir a estudis superiors.

Descarrega’t el Díptic del Batxillerat Arts Escèniques, Música i Dansa (PDF)

• BATXIBAC

La doble titulació Batxillerat nacional-Baccalauréat francès (Batxibac) és un programa d’excel·lència combinable amb les altres modalitats de Batxillerat. Possibilita acabar el batxillerat amb un nivell equiparable al B2 i amb un títol vàlid tant a l’estat espanyol com al francès. Es treballa en grups petits i seguint una metodologia pròpia que potencia l’autonomia acadèmica.

Descarrega’t el Díptic del Batxibac (PDF)

>> Més informació sobre els estudis Batxibac al web del Departament d’Educació.

>> Més informació sobre els estudis Batxibac al web de l’Institut Français.

TREBALL DE RECERCA

L’alumnat de batxillerat haurà de realitzar un treball de recerca, un conjunt d’activitats estructurades i orientades a la investigació que realitza tot l’alumnat de batxillerat amb l’orientació i seguiment del professorat, per tal de consolidar la competència en recerca. Es pot emmarcar dins un àmbit disciplinari, o pot ser interdisciplinari o transversal.

Exemples de treballs de recerca realitzats per alumnes de batxillerat del centre: El futur de la gestió residual: La deixalleria (Premi Escola i Medi Ambient), Els vitralls i el modernisme, Energies alternatives, La societat i les drogues, Plantes medicinals del Maresme, Organismes d’un ecosistema aquàtic, Sistema d’automatització d’un nou món al nostre abast, La resistència bacteriana, Disseny d’una caseta meteorològica, La publicitat, Vivències de la Guerra Civil, Les ONG i les crisis del desenvolupament…

TÍTOL I ESTUDIS POSTERIORS
L’alumnat que cursi satisfactòriament el batxillerat en qualsevol de les seves modalitats, rebrà el títol de batxiller. Aquest títol facultarà per accedir a la Formació Professional de Grau Superior i als estudis universitaris. En aquest darrer cas serà necessària la superació d’una prova d’accés (PAU).