Servei de mediació

INFORMACIÓ DEL SERVEI DE MEDIACIÓ CURS 23-24

El Servei de Mediació ajuda a resoldre, de forma pactada, conflictes entre iguals. Quan apareix un conflicte, les parts afectades poden acudir voluntàriament a un dels equips de mediació. Aquests equips estan formats habitualment per alumnes més grans, tot i que també hi ha professorat mediador.

La formació de mediadors es realitza dins el propi centre.

La mediació escolar és una trobada en què la persona mediadora actua perquè els protagonistes del conflicte puguin buscar conjuntament una solució. Té com a característiques principals: la voluntarietat, la confidencialitat i la llibertat en la presa de decisions.

Vols fer ús del servei? Només has de fer la sol·licitud del servei de mediació a través del tutor/a, la coordinació de nivell o el cap d’estudis.

Amb la mediació:
– Solucionem els conflictes que ens fan sentir malament.
– Evitem que els petits enfrontaments sense resoldre acabin convertint-se en problemes greus.
– Millorem la convivència a l’institut.
– Aprenem a utilitzar el diàleg com a eina principal de solució dels conflictes.

També pots fer arribar els teus dubtes, propostes, suggeriments… a l’adreça de correu del Servei de Mediació: mediacio@iescanet.cat