Institut Escola Santa Anna – El nostre projecte!!

Som l’Institut Escola Santa Anna!

Aquest curs comencem amb dos grups de 1r d’ESO fins a arribar a culminar el procés el curs 2024-2025 amb 4t d’ESO, escolaritzant alumnat de 3 a 16 anys.

Es tracta d’una nova oportunitat en l’educació pública a Premià de Dalt.

El nostre projecte educatiu personalitzat, integrador, digital i multilingüe, amplia el seu horitzó per a noies i nois de 3 a 16 anys. Els alumnes gaudeixen d’un tracte familiar i personalitzat, d’un horari de matí i tarda amb opció de menjador, d’acollida matinal i d’activitats extraescolars.

En aquesta presentació podeu veure aspectes detallats del treball que desenvolupem i de la nostra organització:

L’equip de mestres està implicat en la innovació tot implementant diferents projectes:

• Del Departament d’Educació:  el Laboratori de Transformació Educativa per a dur a terme una reflexió profunda de les nostres pràctiques d’aula per millorar els resultats educatius
    • Del Departament d’Educació: Projecte de Transformació Digital , per a facilitar l’ús de les tecnologies per a l’ensenyament i l’aprenentatge per l’alumnat i el professorat.
    • De la Unió Europea: els projectes Erasmus+ Key Action” 1 i “Key Action 2”, perquè apostem pel plurilingüisme i els intercanvis internacionals
    • Erasmus Accreditation 2021-2027, que hem aconseguit aquest curs, amb el projecte d’internacionalització reconegut amb 92 punts sobre 100, que ens permetrà realitzar intercanvis internacionals amb alumnat i formació del professorat continuadament en els 7 anys de vigència
    • Del Consell Comarcal: “A l’escola mengem fruita” per afavorir els hàbits saludables en la dieta
    • De l’Ajuntament de Premià de Dalt en el marc del Pla Educatiu d’Entorn: “Tomando conciencia schools”, “Fem música” i “Taller d’estudi assistit”
    • De la Fundació Barça: el programa “Contra el Bullying” per a potenciar la convivència i el respecte

Tanmateix, hem adoptat noves estratègies d’aula a l’àrea de matemàtiques que afavoreixen el pensament partint de la manipulació i de l’ús d’una plataforma digital en el programa Innovamat. També estem aplicant els racons de creació pròpia de “Matemàtiques Manipulatives”

De 3r a 6è (i així seguirem a 1r d’ESO el curs que ve) treballem amb GSuite for Education com a complement del treball d’aula, la plataforma Tatum de foment de la lectura en català i castellà i la plataforma Koala Text per la pràctica de l’anglès en línia.

Gràcies a la inversió que durà  a terme l’Ajuntament de Premià de Dalt, tot l’alumnat del centre gaudirà de dispositiu digital pel treball a les aules (tauletes i Chromebooks) a l’inici del curs 2021-2022.

El nostre objectiu és oferir una educació competencial basada en valors que permeti als alumnes de Santa Anna adquirir les habilitats necessàries per encarar els reptes de la societat del segle XXI.

A continuació us oferim tres vídeos que mostren diferents aspectes de la vida del centre.

PORTES OBERTES 2021, vídeo protagonitzat pel nostre alumnat, on s’explica la nostra manera de treballar mentre mostrem els diferents espais de les nostres instal·lacions.

UN DIA A INFANTIL, vídeo protagonitzat per l’alumnat de P3 a P5, on s’explica l’enfocament metodològic a través del dia a dia de les aules dels més petits, amb narració de la coordinadora d’infantil, Núria Martí.

INSTITUT ESCOLA SANTA ANNA (AMPA) 2021 Portes Obertes, vídeo on l’AMPA ens presenta un resum visual i alegre de l’esperit de la nostra escola.