ERASMUS+ PROJECTS

Erasmus+

Erasmus+ és el programa de la Comissió Europea per educació, formació, joventut i esport. Tindrà vigència des del dia 1 de gener de 2014 fins el 31 de desembre de 2020 i comporta un increment significatiu dels fons destinats al desenvolupament del coneixement i les habilitats.

El nostre centre, Institut Escola Santa Anna, té dos projectes internacionals actius:

Erasmus+ Key Action 1 2020-2022: READY FOR CHANGE

El curs 2020-2021 vam iniciar un projecte Erasmus+ KA1 de formació del professorat que tindrà una durada de dos cursos acadèmics, fins al desembre de 2022.

L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és fomentar la dimensió europea en el nostre centre gràcies a la participació del professorat en activitats formatives en països de la Unió Europea.

L’objectiu és promoure la preparació del professorat en aspectes d’organització i gestió del centre, en les metodologies i programes AICLE, les tecnologies de la informació i la comunicació i competència lingüística en anglès.  Les activitats de formació es concreten en cursos de formació en països europeus – Grècia, Finlàndia, Islàndia i Països Baixos – i visites de formació a escoles europees associades de Itàlia i Alemanya, que poden ampliar-se a d’altres.

Com diu el títol, estem preparades pel canvi i l’equip docent es formarà per afrontar amb èxit el gran repte de ser escola- institut.

Erasmus Accreditation KA 120 2020-2027

El projecte KA120 consisteix en una iniciativa que promou la mobilitat del professorat i l’alumnat per a realitzar intercanvis amb centres europeus, per acollir professorat en estades d’observació al nostre centre, per realitzar cursos de formació i/o estades d’observació per als nostres docents en escoles europees, amb una vigència de set anys, 2020-2027.

Durant el curs 2021-22 es va iniciar un projecte trilateral amb dues escoles (Itàlia i Alemanya) sota el títol de “One Team-One Dream”. L’objectiu era treballar el tema de “Reduir la nostra la Petjada Ecològica” amb els alumnes de 1r ESO. Es van fer activitats col.laboratives a través de la plataforma e-Twinning i es van dur a terme dues Mobilitats amb estudiants, una a Folgaria (Itàlia) i l’altra a Daun (Alemanya). Alhora, vam rebre la visita durant una setmana de 3 professors d’aquestes escoles italiana i alemanya per conèixer el nostre sistema educatiu i metodologia. I tres professores del nostre centre també van gaudir de l’activitat “Job Shadowing” a l’escola del Nord d’Itàlia.

D’esquerra a dreta: Anne Schmitz, Meritxell Santolaria, Nadia Mittempergher, Sonia Sartori, Petra Igelmund.

L’any següent, durant el curs 22-23, es van crear dos altres projectes diferents. Aquesta vegada, vam col.laborar amb una escola a Sibiu (Rumania), realitzant un projecte de diversitat cultural anomenat “Learning Together” i un altre amb l’escola alemanya, sobre els hàbits saludables: “Healthy Teens“. També vam realitzar activitats online i estades de Mobilitats amb alumnes. Durant aquell mateix any, dues professores també van realitzar cursos de formació a Dinamarca i Islàndia sobre Sostenibilitat i Robòtica.

I enguany, en aquest curs 23-24, l’alumnat de 1r ESO està treballant amb una escola de Perugia (Itàlia) sobre el Canvi Climàtic, en un projecte anomenat “Teens 4 Climate“. Estem portant a terme activitats relacionades amb l’ODS13, i ben aviat viatjarem a Itàlia per conèixer els nostres companys Erasmus d’allà.

Visita preparatòria a Perugia, novembre 2023