Institut Escola – Presentació

Som l’Institut Escola Santa Anna des del curs 2021-2022!

Aquest curs 2023-2024 tenim 1r, 2n i 3r d’ESO. Completarem el creixement de la secundària el curs que ve 2024-2025 amb 4t d’ESO.

El nostre projecte educatiu integrador, digital i multilingüe ha ampliat el seu horitzó per a escolaritzar noies i nois de 3 a 16 anys. El nostre alumnat gaudeix d’un tracte familiar i personalitzat, d’un horari de matí i tarda amb opció de menjador, amb hores d’acollida matinal, activitats extraescolars i tallers d’estudi assistit del Pla Educatiu d’Entorn de Premià de Dalt.

L’equip docent està implicat en la innovació tot desenvolupant diferents projectes:

• Del Departament d’Educació:  el Laboratori de Transformació Educativa amb el qual estem duent a terme una reflexió profunda i un canvi metodològic en les nostres pràctiques d’aula amb l’objectiu de millorar els resultats educatius per a tothom.
  • Del Departament d’Educació: Projecte de transformació digital, per a facilitar l’ús de les tecnologies en l’ensenyament i l’aprenentatge tant per l’alumnat i com pel professorat.
  • De la Unió Europea: el projecte Erasmus + Erasmus Accreditation, perquè apostem per l’ús de la llengua estrangera com a vehicle d’accés al coneixement i a la consciència de pertinença a la ciutadania europea gràcies al treball i als intercanvis internacionals amb escoles europees.
  • Del Ministerio de Educación y Formación Profesional: Programa para la orientación, avance y enriquecimiento educativo #PROA+, per a afavorir l’equitat i la lluita contra la vulnerabilitat
  • Del Consell Comarcal: A l’escola mengem fruita per afavorir els hàbits saludables en la dieta
  • De l’Ajuntament de Premià de Dalt en el marc del Pla Educatiu d’Entorn:  “Fem música” , “Taller d’estudi assistit” i “Coneix Premià de Dalt”

Tanmateix, hem adoptat noves estratègies d’aula a l’àrea de matemàtiques que afavoreixen el pensament partint de la manipulació i de l’ús d’una plataforma digital amb el programa Innovamat. També estem aplicant els racons de creació pròpia de Matemàtiques Manipulatives a infantil i el programa Mat3 a secundària.

Des de 3r de primària treballem amb GSuite for Education com a complement del treball d’aula, la plataforma Dictapp pel treball sistemàtic de l’ortografia i la plataforma Koala Text per la pràctica de l’anglès en línia. A partir de 1r d’ESO també treballem amb l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle.

Gràcies a la inversió que va dur a terme l’Ajuntament de Premià de Dalt el curs 2021-2022, tot l’alumnat del centre gaudeix de dispositiu digital pel treball a les aules (tauletes i Chromebooks) així com les dotacions que el Departament d’Educació ha anat fent per a alumnat de 5è de primària a 3r d’ESO, que a dia d’avui gaudeix d’un dispositiu Chromebook per fer servir a l’aula i a casa (en préstec durant el període lectiu).

El nostre objectiu és oferir una educació competencial basada en valors que permeti a l’alumnat de Santa Anna adquirir les habilitats necessàries per encarar els reptes de la societat del segle XXI.

A continuació us oferim alguns vídeos que mostren diferents aspectes de la vida del nostre centre.

Educació infantil

Educació primària cicle inicial: treball per racons i treball cooperatiu

Educació primària cicle mitjà: matemàtiques amb Innovamat

Educació primària cicle superior: treball per projectes

Estratègia i cultura digital de centre

Com treballem a educació secundària

La importància de la llengua estrangera

Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera

Projectes internacionals Erasmus

Perspectiva de família

Perspectiva de l’alumnat

Per la jornada de portes obertes de l’any 2021, en plena pandèmia, vam enregistrar aquest vídeo protagonitzat pel nostre alumnat, on s’explica la nostra manera de treballar mentre mostrem els diferents espais de les nostres instal·lacions.

UN DIA A INFANTIL, vídeo protagonitzat per l’alumnat d’I3 a I5, on s’explica l’enfocament metodològic a través del dia a dia de les aules dels més petits, amb narració de la coordinadora d’infantil, Núria Martí.

INSTITUT ESCOLA SANTA ANNA (AMPA) 2021 Portes Obertes, vídeo on l’AMPA ens presenta un resum visual i alegre de l’esperit de la nostra escola.