APADRINAMENT LECTOR 1r ESO- 2n primària

El projecte apadrinament lector consisteix en compartir un espai en el qual els nens i les nenes més grans de l’escola fan lectura amb els petits de Primària. Amb aquest projecte s’intenta que tant uns com els altres visquin una experiència d’aprenentatge lector, en el qual els nens i les nenes més grans fan de tutors lectors i ajuden a aprendre a llegir als infants més petits. La vinculació de grans i petits, que estan iniciant-se en la lecto-escriptura, fa que aquesta activitat sigui engrescadora i més motivadora perquè se’ls hi encomani el plaer de llegir.

Al llarg del primer trimestre, cada dos dimarts per la tarda, els i les alumnes de 1r ESO es reuneixen amb l’alumnat de 2n de primària. Es distribueixen per parelles formades per un nen/a de 1r ESO  i un/a nen/a de segon de primària, tenint en compte aspectes com ara el nivell d’aprenentatge, la personalitat, les motivacions, entre altres.

Durant el mes d’octubre es va fer el primer pas i es va explicar als més grans la importància del compromís que adquireixen i de la responsabilitat que això suposa respecte els més petits.

Durant l’activitat no només es llegeix, sinó que també els tutors/es fan preguntes de comprensió o qualsevol altra activitat relacionada amb les habilitats lingüístiques, depenent de les necessitats del apadrinat.