2n Taller intercicle del tema de l’any EL MAR

Avui, dimecres 1 de febrer hem celebrat el 2n taller intercicle per realitzar els treballs de l’àrea d’educació visual i plàstica que serviran per acabar de decorar el centre  amb el tema de l’any “El Mar”. En aquest segon taller l’alumnat de tot el centre ha decorat les parets amb elements com vaixells, pobles mariners, illes paradisíaques o paisatges de mar, acabant així amb la decoració que es va començar al 1r trimestre del fons marí.

Els tallers intercicle s’organitzen per fomentar la cohesió i la convivència entre l’alumnat de diferents edats. Cada grup està format per una nena o nen de cada nivell de P4 a 2n d’ESO. Cada grup està ubicat a un aula diferent. En aquesta ocasió s’han fet 25 grups de 17 o 18 nois i noies en 25 espais.

La participació en aquestes activitats promou les competències personals i socials tals com l’autonomia, la responsabilitat, la iniciativa, la col·laboració, la cura dels altres, la creativitat, l’expressió artística, el diàleg, l’escolta, l’atenció, la feina ben feta. L’expectativa de treballar amb alumnes que no són companyes i companys habituals d’aula fomenta la motivació i l’actitud positiva cap a l’aprenentatge.

El professorat ha participat amb il·lusió i ganes tot preparant uns treballs artístics assequibles, elaborats i vistosos. El taller ha estat tot un èxit i ben aviat podreu veure les decoracions a les parets.

La logística de les dues hores del taller ha estat aquesta:

9:00
. Els alumnes de 3r a 1r d’ESO van a la classe on els toca fer el taller tots sols.
. Els alumnes de 2n d’ESO passen a recollir als alumnes de P4, P5, 1r i 2n.
. Tothom porta l’esmorzar i l’aigua cap a la classe on es fa el taller.

9:10
. Els nois i noies més grans (1r i 2n d’ESO) es fan càrrec d’un nen o nena d’infantil i de cicle inicial i vetllen per a què tingui les seves coses: bossa, bata, ampolla d’aigua, esmorzar, jaqueta. Els ajuden a cordar-se la bata, a guardar la jaqueta, a rentar-se les mans quan acaben la tasca, a treure l’esmorzar, i tot el que calgui.
. Mentre es fa la tasca, ajuden a la mestra què els petits facin l’activitat que els toca fer.
. Per torns, els grans també fan les activitats de plàstica que indiqui la mestra del grup, tals com les figures grans, per exemple.

10:30
. Els grans (ESO) estan amb els petits (infantil en especial) per a què treguin l’esmorzar i mengin, així com per tenir cura de les seves pertinences.
. Tot l’alumnat ajuda a endreçar i recollir.

10:50
. Tornada a les aules per deixar els estris personals.
. Els grans (ESO) acompanyen els petits (infantil i cicle inicial) a les seves classes abans de sortir al pati.

11:00
. Tothom fa pati al seu respectiu espai

Per veure les fotos del taller, cliqueu aquesta imatge: